KFC از هفته آینده در ونزوئلا استفاده از سیستم پرداخت دش را می‌پذیرد

از هفته آینده، kfc در ونزوئلا پرداخت از طریق dash را قبول خواهد کرد که با این کار بر تعداد غذافروشی‌هایی که در این کشور پذیرای کریپتوکارنسی هستند، اضافه می‌شود.

0 82

رستورانی که در ابتدا از این فعالیت رونمایی خواهد کرد، در کاراکاس پایتخت ونزوئلا و به طور دقیق تر در chacao municipality واقع شده است. کمک کننده به این سیستم الخاندرو اچوریا(Alejandro exheverria) یکی از بنیان گزاران دش هلپ (Dash Help)، دش مرچنت ونزوئلا (Dash Merchant Venezuela)، دش تکست (Dash Text) است.

در طول ۳ ماه گذشته Echeverria و تیمش برای افزایش مقبولیت Dash در ونزوئلا در حال مدیریت شراکت با kfc بوده‌اند.

به گفته او، به همراه داشتن یک‌ برند شناخته شده جهانی مثل kfc که dash را قبول کند یک موفقیت بزرگ برای ارز دیجیتال و بعدتر تایید ادامه روند مقبولیت Dash نه تنها از دید کاربر بلکه همچنین معامله گران است.

بر طبق گفته Echeverria، مردم استفاده از Dash را به این دلیل که یک راه حل کارا برای پرداخت است و به راحتی قابل استفاده است، برای داد و ستد روزانه‌شان انتخاب می‌کنند. بر طبق آمار و ارقام دیسکاور دش(Discover Dash)، یک سایت ثبت کننده معامله گران Dash، نشان داده شده که در کمتر از یک سال ۲۴۲۷ معامله گر بعنوان کسانی که Dash را قبول کرده‌اند، در این لیست وارد شده‌اند و این تعداد در حال افزایش است.

اچوریا (Echeverria) ادامه می‌دهد که «حرکت Dash در ونزوئلا در حال رشد و گسترش سریع است». «در ابتدا food trucks (ون‌هایی که غذا درست می‌کنند و می‌فروشند) و کاسبی‌های کوچک خانوادگی بودند که Dash را برای پرداخت پذیرفتند، اما اکنون ما در حال جذب کسب و کار‌های معتبرتر و ریشه‌دارتر هستیم. »

بعضی از این کسب و کار‌ها شامل کسب و کار‌هایی به بزرگی و معروفی ساب وی (Subway)، پیتزا پاپا جونز (Papa John’s pizza) و تراکی (Traki) است که یک فروشگاه زنجیره‌ای که به عنوان والمارت (Walmart) (فروشگاه تخفیفی در امریکا) ونزوئلا در نظر گرفته می‌شود.

کمک به پذیرفته شدن

سازمانی که به افزایش تعداد شرکت‌های تجاری به کار برنده Dash در ونزوئلا کمک می‌کند سازمان دش مرچنت ونزوئلا (Dash Merchant Venezuela) است.

با تمرکز اولیه رو کاراکاس، این گروه مسئول متقاعد کردن و آموزش شرکت‌های تجاری درمورد چگونگی پرداخت باDash است. در کشوری که بولیوار (واحد پول ونزوئلا) از تورم شدید رنج می‌برد، صندوق بین المللی پول (IMF) پیش بینی می‌کند که امسال این رقم به چیزی حدود ۱۰۰۰۰۰۰٪ می‌رسد، Echeverria می‌خواهد مطمئن شود که مردم یک ارز قوی دارند که می‌توانند به عنوان روش پرداخت و برای حفظ ارزش پولشان از آن استفاده کنند.

با استفاده از یک استراتژی به نام «استراتژی برای پذیرفته شدن»(Strategy For Adoption)، تیمش وEcheveria یک پروسه ۳ مرحله‌ای را اجرا می‌کنند: پیدا کردن شرکت تجاری، دادن Dash به دست مردم و تشویق برای مصرف. سازمان Dash merchant organization قسمتی از مرحله اول این پروسه است.

اچوریا (Echeverria) گفت : ما یک تیم از فروشندگان داریم که مسئول ملاقات و تماس با معامله گران و متقاعد کردن آن‌ها و آموزش همه چیز دربارهDash به آن‌ها هستند و اینکه چگونه آن را برای پرداخت به کار بگیرند. ما هم چنین یک تیم کنترل کیفی داریم که مسئول پیگیری منظم برای معامله گرانی است که قبلا عضو شده‌اند و این تیم کیفیت کارهای انجام شده را تضمین می‌کنند.

اچوریا اضافه کرد که هدف سال ۲۰۱۹ رسیدن به تعداد ۱۰۰۰ معامله گر و هل دادن و تشویق آن‌ها برای تراکنش با Dash است. به منظور این که معامله گران برای پرداخت Dash را به کار ببرند،Dash merchant Venezuela به فروشندگان دستگاه فروشی می‌دهند که نرخ بولیوار و Dash را به هم وصل می‌کند. اچوریا توضیح داد که این سیستم به معامله گران این امکان را می‌دهد که پرداخت را با پول انجام دهند و سپس آن مبلغ به کیف پول دیجیتالیشان منتقل می‌شود.

با این دستگاه‌های POS، «live tx tracker» به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت که تعداد تراکنش‌های انجام شده را تقریبا در همان لحظه نشان می‌دهد. Echeverria گفت که آن ها در حال حاضر به طور متوسط حدود ۸۰ تراکنش در روز را انجام می‌دهند. هر چند او اضافه کرد که تراکنش‌های بیشتری خارج از دستگاه POS انجام می‌شود، زیرا همه معامله گران از آن استفاده نمی‌کنند.

(The point) این سیستم فروش با Dash Text کار می‌کند، که یک سرویس پیام کوتاه کیف پول Dash است که برای استفاده احتیاج به اینترنت یا گوشی موبایل هوشمند ندارد. طبق گفته Echeverria ،۶۰٪ از جمعیت ونزوئلا گوشی هوشمند ندارند، به همین خاطر ارتباط اینترنتی می‌تواند محدود کننده باشد.

به جای اسکن کردن کد QR، یک کاربر یک Dash Text با دستور (فرمان)«خرید» که به دنبال آن یک عدد ۵ رقمی را برای پرداخت خریدشان خواهند دید. این روش در حال حاضر تنها در ونزوئلا با تعداد افراد ۲۰۳۰ نفر که از آن استفاده می‌کنند قابل دسترس است. Echeverria امیدوار است که در آینده این روش را در سایر کشورها گسترش دهد.

موبایل کریپتو (Kripto) با برند دش (Dash)

به غیر از به همراه آوردن آگاهی بیشتر از سرمایه دیجیتال (رمزگذاری شده) برای معامله گران ونزوئلایی،Dash همچنین با مشارکت کریپتو موبایل (kripto Mobile) برند اندرویدی خودش را دارد.

در این گوشی‌ها کیف پولDash از قبل نصب شده است و همچنین شامل برنامه‌های دیگر مثل بایتر فیل (Biter Fill) و اپ هولد (Uphold) که این برنامه‌ها با مقدار کمی از Dash شارژ شده اند. (در حساب این برنامه ها در گوشی مقدار کمی از پول Dash برای استفاده وجود دارد). Dash Help نیز درگیر این شراکت است و در در واقع این شرکت مرکز پشتیبانی رسمی است.

«درست مثل بانک‌ها که مراکز پشتیبانی خودشان را برای کمک به مشتری‌هایشان دارند، Dash هم مرکز پشتیبانی خودش را دارد.» Echeverria گفت: «این اولین مرکز پشتیبانی یک ارز رمز در دنیاست و به نظر من این یکی از ویژگی‌های بی‌رقیب Dash است، زیرا هیچ کدام از ارزهای رمزنگاری شده به این طریق کاربرانشان را پشتیبانی نکرده‌اند.»

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.