راهبردهای نوآورانه برای اجرای یک IEO

تعداد صرافی‌‌هایی که پیشنهاد اجرای یک IEO در پلتفرم‌‌ خود را می‌‌دهد هر روز در حال افزایش است. همچنین تعداد پروژه‌‌هایی که برای کسب سرمایه این روش را انتخاب می‌‌کنند نیز بیشتر می‌‌شود. این وضعیت بازار، نیاز به انتخاب راهبرد متفاوتی بر اساس صرافی منتخب و حجم معاملات آن و همچنین اهداف و فضای پروژه را به وجود می‌‌آورد.

0 79

در این مقاله، راهبردهای اصلی برای شروع کمپین‌‌های IEO و اجرای آن را را معرفی خواهیم کرد.

هر پروژه‌‌ای برای شروع باید مشخص کند که چه بخشی از توکن‌‌ها در IEO به فروش می‌‌رسد. این میزان می‌‌تواند کل مقدار تخصیص داده شده برای فروش توکن یا بخشی از آن باشد که مابقی آن در دورهای دیگر به‌صورت عمومی و خصوصی به فروش برسد.

به هر حال این بخش از اقتصاد توکنی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا واقع‌‌گرایانه و تا جایی که امکان دارد برای سرمایه گذاری جذاب باشد.

بسته به ظرفیت فیزیکی IEO ، راهبردهای متعددی برای اجرای آن وجود دارد:

1. یک دور از IEO در یک صرافی

این راهبرد برای پروژه‌‌هایی مناسب است که یا ظرفیت کمی دارند (تا 1-2 میلیون دلار) یا پروژه‌‌هایی که طبق قرارداد باید در صرافی‌‌های برتری که IEOهای بزرگ برگزار کرده‌‌اند (در مقام اول باینانس) دست به فروش بزنند.

اگر ظرفیت شما برای IEO بیش از یک میلیون دلار است و می‌‌دانید که در حال حاضر وارد شدن به صرافی‌‌های بیش از حد رزرو شده‌‌ای مانند باینانس چقدر دشوار است، یکی از راهبردهای بعدی با کار شما تناسب خواهد داشت.

در غیر این صورت احتمال زیادی وجود دارد که به حداکثر ظرفیت خود نرسید که به نوبه خود سرمایه‌‌گذاران بالقوه‌‌ای را از سرمایه گذاری‌‌ در پروژه‌‌ شما بی‌‌انگیزه خواهد کرد.

2. چند دور IEO در صرافی‌‌های مختلف

این راهبرد پیشتر به دلایل متعدد خود را ثابت کرده است.

اول از همه، بسیاری از پروژه‌‌ها بودجه کمی برای اجرای فعالیت‌‌های بازاریابی در طول آماده‌‌سازی برای IEO و کارمزدهای لیست شدن در صرافی‌‌ها در اختیار دارند. در این مورد، منطقی است که ظرفیت کمی برای دوره اول در یک صرافی متوسط تعیین کنید. سپس بخشی از سرمایه جمع‌‌شده را در دور بعدی برای ظرفیت بالاتر در یک صرافی بزرگ‌‌تر سرمایه گذاری‌‌ مجدد کنید.

دوم اینکه بسیاری از صرافی‌‌ها از نظر جغرافیایی مخاطبان خاص خود را دارند. صرافی‌‌هایی هستند که بیشتر سرمایه‌‌گذاران اروپایی دارند. صرافی‌‌هایی هستند که بیشتر مخاطبانشان آسیایی هستند. در این مورد، با تقسیم IEO به چند بخش در صرافی‌‌های مختلف، می‌‌توانید تعداد زیادی از سرمایه‌‌گذاران در مناطق و بازارهای مختلف را پوشش دهید.

3. چند دور IEO در یک صرافی

در این مورد راهبرد اصلی این است که دورهای فروش را در یک صرافی (ترجیحاً حداقل یک صرافی متوسط) اجرا کنید.

بهتر است در دور اول قیمت توکن نسبت به دور دوم کمتر باشد. با اتمام موفق دور اول، دومین دور توجه بیشتری به خود جلب می‌‌کند و از آنجایی که خود IEO زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارد، فعالیت بیشتر در زمینه بازاریابی می‌‌تواند سرمایه‌‌گذاران بیشتری را جذب کند.

این روش بسیار شبیه روش قبلی است و احتمال برگزاری دورهای بیشتر در صرافی‌‌های دیگر را منتفی نمی‌‌کند.

4. یک دور IEO در صرافی‌‌های مختلف به صورت هم‌زمان

اگر بودجه اجازه دهد می‌‌تواند یک دور (یک یا چند) فروش را به صورت هم‌زمان در چند صرافی انجام داد. این بزرگ‌‌ترین پوشش را فراهم خواهد کرد و فضای بسیار زیادی حول چنین پروژه‌‌هایی شکل می‌‌گیرد.

قیمت توکن در طول دوره فروش باید در همه صرافی‌‌ها یکسان باشد.

5. پیش IEO

پیش از انجام یک یا چند دور IEO، امکان اجرای یک پیش IEO وجود دارد. اساس آن، یک ICO به شکل سنتی است که در آن خودتان روی پلتفرم خودتان اقدام به فروش توکن می‌‌کنید و IEO بعدی باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه‌‌گذاران بالقوه جهت خرید توکن در مرحله اولیه می‌‌شود.

در اجرای این راهبرد باید به دو نکته و تفاوت ظریف اشاره کرد:

  • کمپین بازاریابی پیش IEO کاملا مبتنی بر پروژه است؛
  • باید به دقت درباره قیمت توکن و اقتصاد توکنی پروژه فکر کنید، چون عدم تعادل در یک مسیر می‌‌تواند یک پروژه بسیار نویدبخش را از دیدگاه سرمایه گذاری‌‌ به یک پروژه غیرجذاب تبدیل کند (البته در هر راهبردی باید به این نکته توجه کنید).

نتیجه

با افزایش پروژه‌‌هایی که برنامه دارند کمپین‌‌ها و صرافی‌‌های IEO خود را شروع کنند و پلتفرم‌‌های خود را برای شروع ارائه می‌‌کنند، تعداد راهبردها و ابزارهای بازاریابی مختلف بیشتر می‌‌شوند.

منبع

 

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.