پیشتازی لیبرای فیسبوک از رمز ارزهای برتر بازار به جز بیت کوین!

تازه‌ترین پروژه فیسبوک می‌تواند به چالشی بزرگ برای بیت کوین تبدیل شود؛ لیبرا (Libra) در اولین ماه حضور خود، رقبای بیت کوین را پشت سر گذاشته اما هنوز با مشکل بی‌اعتمادی عموم رو به رو است.

0 100

یک دهه از ظهور بیت کوین گذشته است، درحالیکه بزرگترین رقیبانش یعنی اتریوم، لایت کوین و XRP ریپل حدود ۴ تا ۷ سال عمر دارند. اما تمام دستاورد بیت کوین با ورود رمز ارز جدید فیسبوک، لیبرا، تحت شعاع قرار گرفته است.

قیمت بیت کوین در ماه‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و در همین حال، پروژه جدید فیسبوک، غول شبکه‌های اجتماعی، جنجال زیادی به پا کرده ‌است، اما در حال حاضر نهادهای قانون گذار جهانی همانند آب سردی بر جاه‌طلبی‌های فیسبوک عمل می‌کنند.

حالا یک بررسی جدید نشان داده که علی‌رغم نبود اعتماد به شرکت فیسبوک در بین مردم، علاقه عمومی شدیدی نسبت به پروژه آن‌ها و رقیب بالقوه بیت کوین وجود دارد، به طوری که در حال حاضر مردم با لیبرا بیشتر از اتریوم، لایت کوین و XRP آشنایی دارند.

پیشتازی لیبرای فیسبوک از رمز ارزهای برتر بازار به جز بیت کوین!

بیت کوین و لیبرای فیسبوک به واسطه توییت هفته پیش رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و مخالفت او با هر دو فناوری، بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتادند، اما ممکن است این کار او باعث ورود افراد کاملا جدید در بحث بیت کوین و رمز ارزها شود.

بررسی جدید که توسط کارگزاری eToro آمریکا انجام شد، نشان داد با این که ۵۸ درصد از افراد بزرگسال آمریکایی نام بیت کوین ، اولین و بزرگترین رمز ارز را شنیده‌اند، لیبرای فیسبوک تا همین امروز به شناخت ۱۶ درصدی در بین مردم رسیده و این در حالی است که فقط یک ماه از رونمایی آن می‌گذرد!

اتریوم، دومین رمز ارز برتر در جهان، از زمانی که در سال ۲۰۱۵ شروع به فعالیت کرده است، فقط ۱۲ درصد شناخته شده و رمز ارزهای کوچک‌تر مثل لایت کوین و XRP درصد کمتری را به خود اختصاص داده‌اند. مدیر مسئول eToro، گای هِرش (Guy Hirsch) می‌گوید:

ما معتقدیم رمز ارزها و فناوری بلاک چین برای اقتصاد آینده ضروری خواهند بود. لیبرا با معرفی این مفاهیم به افراد جدید، می‌تواند در انقلاب مالی جدید برای دستیابی به سیستمی عادلانه تر و غیر متمرکز نقشی حیاتی ایفا کند.

 

پیشتازی لیبرای فیسبوک از رمز ارزهای برتر بازار به جز بیت کوین!

با این حال این بررسی نشان می‌دهد که شاید مردم نسبت به مدیریت پرداخت‌ها به فیسبوک اعتماد نکنند و این مسئله احتمالا به خاطر اخبار منفی و شایعات همیشگی درمورد سواستفاده فیسبوک از اطلاعات کاربران است.

بیش از نصفی از شرکت‌کنندگان در این بررسی (۵۴ درصد)، از بین ۶۰۰ شرکت‌کننده، نسبت به مدیریت فیسبوک در زمینه اطلاعات شخصی‌شان تردید داشتند و فقط ۱۷ درصد از این افراد حاضر بودند تا به فیسبوک همانند بانک‌ها اعتماد کنند!

منبع

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.