کوین مارکت کپ: پیروی 70 درصد از صرافی‎ها از دستور درخواست اطلاعات صرافی

کوین مارکت کپ ، اعلام کرد که تا کنون 70.3 درصد از صرافی‌های لیست شده در این پلتفرم، از دستور «درخواست اطلاعات صرافی (exchange data request)» که با هدف افزایش شفافیت در حجم معاملات صادر شده، پیروی کرده‌اند. این شرکت همچنین قصد دارد در آینده معیارهای سخت‎تری را برای لیست کردن صرافی‎ها در پلتفرم خود وضع نماید.

0 77

کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، شرکت پیشروی ارائه دهنده‌ی داده‌های رمز ارز، اعلام کرد که تا کنون 70.3 درصد از صرافی‌های لیست شده در این پلتفرم، از دستور «درخواست اطلاعات صرافی (exchange data request)» که با هدف افزایش شفافیت در حجم معاملات صادر شده، پیروی کره‌اند.

طبق گزارشی که توسط شرکت Bitwise Asset Management در آوریل سال 2019 منتشر شد، 95 درصد از حجم‌های معاملات گزارش شده توسط کوین مارکت کپ، جعلی بودند. به گفته‌ این شرکت، حجم معاملات روزانه بیت کوین که در آن زمان توسط کوین مارکت کپ 6 میلیارد دلار اعلام شده بود، در واقع رقمی معادل 273 میلیون دلار (حدود 4.5 درصد میزان گزارش شده) بوده است.

در پی این اتهامات، کوین مارکت کپ کمپینی با حضور صرافی‎های بزرگ رمز ارز تشکیل داد تا گزارشات حجم معاملات را شفاف‌تر و قابل اعتمادتر سازد. این کمپین با نام «اتحادیه شفافیت و حسابرسی داده‌ها (Data Accountability & Transparency Alliance) یا DATA» در بر دارنده صرافی‌های بزرگ رمز ارز از قبیل بایننس (Binance)، بیترکس (Bittrex)، اوکی اکس (OKEx)، هوبی (Huobi)، لیکوئید (Liquid)، آپ بیت (Upbit)، کوکوین، HitBTC، Gate.io، اوشن اکس (OceanEx) و بیت فینکس (Bitfinex) هستند.

پس از تشکیل این کمپین، کوین مارکت کپ به صرافی‎های نامبرده 45 روز فرصت داد تا قابلیت ارائه زنده و مستقیم اطلاعات معاملات و سفارشات را فراهم ساخته و ریسک هرگونه اشتباه را در محاسبات حجم تنظیم شده در این پلتفرم کاهش دهند.

صرافی‌هایی که از الزامات تعیین شده توسط کوین مارکت کپ پیروی کنند، همچنان در لیست داده‎های این پلتفرم باقی خواهند ماند.

این شرکت همچنین قصد دارد معیارهای سخت‎تری را برای لیست کردن صرافی‎ها در پلتفرم خود وضع نماید. این معیارها شامل فاکتورهایی از قبیل حجم معاملات، میزان علاقه جامعه، جذابیت، تیم، تناسب بازار-محصول، تأثیرگذاری، یگانگی و زمان در بازار است.

کریلین چان (Carylyne Chan) سرپرست بازاریابی جهانی کوین مارکت کپ از همکاری پیشگامانه‎ کمپین DATA ابراز رضایت کرد. چان اظهار داشت که وضع این معیارهای جدید، به ما اطمینان می‎دهد که تنها صرافی‎های قابل اعتماد و ارزشمند در این پلتفرم لیست شده‎اند.

وی در این اعلامیه خاطرنشان کرد:

ما می‎خواهیم تا حد امکان دقیق و کامل باشیم و در نهایت همه‌ی پروژه‌ها و صرافی‌های واجد شرایط را در پلتفرم کوین مارکت کپ لیست کنیم.

صرافی‌هایی که این الزامات را رعایت نمی‎کنند، در یک دسته‌بندی جداگانه تحت عنوان «لیست ردیابی نشده‎ها (untracked listing) بر روی سایت قرار می‎گیرند.»

منبع

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.