گسترش هرچه بیشتر فناوری بلاک چین‌‌ و فراگیر شدن سرویس‌‌های فینتک

پروژه‌‌های مربوط به فناوری مالی (فینتک) در حال گسترش هرچه بیشتر هستند و بسیاری از شرکت‌‌های سنتی سعی دارند برای باقی ماندن در رقابت از فناوری‌‌های جدید بهره ببرند. فناوری بلاک چین‌‌ در این میان از جایگاهی ویژه برخوردار است و هم‌‌اکنون نیز شاهد گسترش روزافزون آن هستیم. البته تمامی اینها منوط به اعمال مقررات مناسب از جانب قانون‌‌گذاران مالی است.

0 87

گسترش هرچه بیشتر بلاک چین‌‌ و سرویس‌‌های فینتک :طبق داده‌‌های شرکت Jupiter Research، درآمدهای حاصل از فینتک (فناوری مالی) بعد از 269 میلیارد دلار پیش‌‌بینی شده در سال 2019، به 638 میلیارد دلار در سال 2024 خواهند رسید. همچنین فناوری بلاک چین‌‌ نقشی کلیدی در آینده خواهد داشت.

در کنار مواردی مثل یادگیری ماشین و تحلیل‌‌های کلان داده، آینده از آن پلتفرم‌‌های فینتک خواهد بود و فینتک گسترش میابد. چنین فناوری‌‌هایی موارد کاربردی جدیدی را برای استفاده عمومی فراهم می‌‌آورند که در میان آنها می‌‌توان به قراردادهای هوشمند، ثبت فرآیند وام‌‌دهی با استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل منابع داده غیرسنتی و سیاست‌‌های بیمه‌‌ای شخصی‌‌شده مبتنی بر داده‌‌های تولیدشده توسط اینترنت اشیا (IoT) اشاره کرد.

بازیگران سنتی هنوز هم به تلاش‌‌های خود ادامه می‌‌دهند

در سایه پذیرش بیشتر پلتفرم‌‌های دیجیتالی خدمات مالی توسط مشتریان، بازیگران سنتی به شیوه‌‌ای سریع در حال واکنش به آنها هستند. این افراد در حال تلاشند تا پیشنهادات شرکت‌‌های فینتک را جایگزین کنند؛ برای مثال، آنها سعی دارند از بانکداری دیجیتالی (Marcus متعلق به شرکت Goldman Sachs) یا سرویس‌‌های جدید (سرویس Wealth Compass متعلق به HSBC) استفاده کنند. شرکت Jupiter Research بر این باور است که متصدیان از این استراتژی‌‌ها برای جذب کاربران بیشتر به غیر از مشتریان عادی خود (مانند نسل هزاره) استفاده خواهند کرد تا درآمدهای آینده خود را تضمین کنند.

زمانی که کسب و کارهای سنتی نمی‌‌توانند حریفان جوان‌‌تر را کنار بزنند، با استارت‌‌آپ‌‌ها وارد شراکت می‌‌شوند. برای مثال، گروه بانکداری اتریشی Bawag از پلتفرم خدمات وام‌‌دهی Spotcap استفاده می‌‌کند تا از وام‌‌دهی SME (بنگاه‌‌های کوچک و بزرگ) پشتیبانی به عمل آورد. با این وجود، چالش اصلی این است که این شراکت‌‌ها را به شیوه‌‌ای بی‌‌نقص با یکدیگر ادغام کنیم، اختلاف نظر را کاهش دهیم و کنترل کلی تجربه مشتریان را حفظ کنیم.

مایکل لارنر از شرکت Jupiter Research اذعان داشت: “تفاوت میان تامین‌‌کنندگان فینتک و متصدیان سنتی در دهه 2020 محو خواهد شد؛ اشتغال دیجیتالی نیز به یک هنجار تبدیل خواهد شد. برندگان اصلی آنهایی خواهند بود که گزینه‌‌های شخصی‌‌سازی را بر اساس تجربیات کاربران فراهم می‌‌آورند.

قانون‌‌گذاری

شرکت Jupiter Research همچنین بر این باور است که قانون‌‌گذاری سنگین اعمال شده بر نهادهای مالی بعد از بحران اقتصادی 2008 به این معنی است که ورود مستقیم در میان‌‌مدت حتی برای شرکت‌‌های فناوری بزرگ نیز مشکل‌‌آفرین خواهد بود.

منبع

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.