20% از جمعیت بریتانیا بیت کوین را یک امر اجتناب ناپذیر می‌دانند

YouGov یک شرکت تحقیقات و داده جهانی است که به شکل‌های مختلف به صنایع، دولت ها و مردم خدمات رسانی می‌کند، به خصوص با جمع آوری داده و در اختیار گذاشتن آن به افرادی که می‌توانند به کمک آن به اقداماتی دست بزنند. آن‌ها به دلیل توانایی در “ارائه یک تصویر دقیق‌تر و عملی‌تر از آنچه جهان تصور می‌کند” شناخته می‌شوند.

0 374

مردان سه برابر زنان تصور می‌کنند که چگونگی کارکرد بیت کوین را درک می‌کنند

پیش از خواندن این نظرسنجی، به نظر خودتان، تا چه اندازه می‌توانید عملکرد بیت کوین را درک کنید؟ (%)

HOW BITCOIN WORKS Courtesy: YouGov.co.uk

اغلب بریتانیایی‌ها می‌دانند بیت کوین چیست

آن‌ها در روز چهارشنبه نتایج یک نظرسنجی از بریتانیایی‌ها درباره بیت کوین را منتشر کردند. این نظرسنجی درباره واحدهای رمز ارز دیگر سوالاتی را ایجاد نکرد. با این حال، 93% از افرادی که معتقد بودند بیت کوین را می‌شناسند، آن را یک شکل ستاره شناسی می‌دانستند، که البته به دلیل عمر کوتاه بیت کوین است. از بین افرادی که می دانستند بیت کوین چیست، تنها 4% (از هر بیست نفر حدود یک نفر) معتقد بودند که آن را خوب می‌شناسند، درحالی که شش برابر این تعداد معتقد بودند که آن را تقریبا “خوب” می‌شناسند.

مردان جوان بریتانیایی مدعی‌اند که بهتر از زنان بیت کوین را درک می‌کنند

تنها یک فرد از شش فرد بالای 55 سال مدعی است که بیت کوین را به خوبی درک می‌کند. به نظر می‌رسد همان 4% شرکت کننده که معتقد بودند بیت کوین را به خوبی درک کرده‌اند همچنین جز معدود افراد شجاع خریدار یک واحد دیجیتال بودند که آلمانی‌ها اخیرا آن را “ریسک پذیر” می دانستند.

شش درصد از تمام مردان شرکت کننده در بیت کوین سرمایه گذاری کرده و یک درصد از تمام زنان شرکت کننده بیت کوین را خریداری کرده بودند. این گروه از افراد از 18 تا 24 ساله بودند. یکی از مزایای رمز ارزها این است که بزرگسالان جوان تر را به عرصه سرمایه گذاری وارد می‌کند. برای مثال، در ایالات متحده، اغلب خریداران سهام بالای 70 سال هستند.

بسیاری معتقدند که بیت کوین “همانند پول نقد یا کارت” رایج خواهد شد

این نتیجه گیری که تقریبا مشابه نتیجه گیری‌های YouGov است، اما به طور کلی دیدگاه خریداران معمول رمز ارز را نشان می‌دهد این است که بسیاری از شرکت کنندگان، تقریبا 20%، مطمئن هستند که بیت کوین در آینده همانند پول نقد یا کارت رایج خواهد شد. جنبه دیگر این نظرسنجی این است که 80% اعتقادی نداشته و یا چندان مطمئن نیستند، درحالی که 43% دید کاملا منفی دارند. با این حال، افرادی که با این تکنولوژی بیشتر آشنا هستند، می‌دانند تکنولوژی‌هایی که تجارت عامیانه را امکان پذیر می‌کنند، مانند شبکه لایتنینگ (Lightning Network) به تازگی به این عرصه وارد شده‌اند. با این حال پاسخ‌ها به این مربوط بودند که آیا شرکت کننده در طول عمر خود تا به حال بیت کوین خریداری کرده است، و آیا مردان و زنان گروه‌های سنی مختلف در واکنش خود به این سوال تقریبا به یک اندازه واکنش مثبت و منفی داشتند.

87% درباره واحد غیربانکی دید خنثی یا منفی دارند

آخرین سوال نظرسنجی این بود که آیا دیدگاه فرد درباره واحدهای خارج از حوزه نظارت بانک‌های مرکزی مثبت است یا منفی. بزرگ ترین گروه، با 25% اینگونه پاسخ دادند که درباره این سوال بی طرف هستند، درحالی که 18% دیگر مطمئن نبودند چگونه به این سوال پاسخ دهند. این دو گروه در مجموع 43% از تمام شرکت کنندگان را تشکیل می‌دادند. 44% دیگر درباره این موضوع دیدگاه منفی یا بسیار منفی داشتند.

از هر ده بریتانیایی تنها یک نفر نسبت به ارزی که توسط مردم کنترل شود دیدگاه مثبت دارند

به طور کلی، دیدگاه شما درباره یک رمز ارزی که به جای بانک مرکزی توسط مردم کنترل می‌شود، چگونه است؟ (%)

Feel Positive or Negative

Courtesy: YouGov.co.uk

در هنگام مرور ارقام اینچنینی “بلاکچین، نه بیت کوین” به ذهن میرسد. برای افرادی که نسخه دستوری و نظارتی بیت کوین را ترجیح می دهند، راه حل های مختلفی وجود دارد، اما دیدگاه این افراد نمی‌تواند بر مفهوم انقلابی بلاکچین چندان تاثیر بگذارد. در سال 2014 نظرسنجی مردم بریتانیا به این نتیجه رسید که در آن زمان، مردم تصور می کردند بیت کوین برای مقابله با بلوک های فیزیکی ضروری بوده و استفاده از آن برای تجار آسان تر است. سه جنبه اصلی بیت کوین که از نظر بریتانیایی ها قابل پیشرفت و بهبود بود، عبارت‌اند از: عدم توانایی خرج کردن آسان آن توسط تجار (45%)،کمبود استفاده کلی توسط مشتریان ( 40%) و کمبود درک کلی چگونگی عملکرد بیت کوین (38%).

با این حال، نتیجه اصلی این گزارش این است که آموزش کلید اصلی است. اکثریت افرادی که درباره بیت کوین نظر مثبتی داشتند، یا معتقد بودند که حضور آن در اقتصاد روزمره ضروری است، درباره این موضوع تا حدی یا کاملا مطلع بودند. تبلیغ بیت کوین از طریق تبلیغات تلویزیونی که نمودارهای رشد در زمینه آن دیده شود رخ نمی‌دهد، بلکه از طریق تبلیغات کلامی، رسانه‌های اجتماعی، مدارس، محل کار و غیره، میسر خواهد شد. این واحد ارز، یک واحد ارز همتا به همتاست و این گزارش ثابت می‌کند که تنها تبلیغات همتا به همتا و کلامی می‌تواند باعث افزایش واکنش‌های مثبت به آن باشد.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.