کریپتو در 3 دقیقه – ارز رمز BAT

آمار نشان می‌دهد که درصد زیادی از کاربران اینترنت از سرویس‌های بلاک (Ad (Adblocker استفاده می‌کنند. این موضوع نشان میدهد که کاربران با وضعیت کنونی تبلیغات در فضای آنلاین مشکل دارند. تیم توکن BAT می‌خواهند که از طریق طراحی مجدد نحوه‌ ارتباط ناشران و تبلیغ‌کنندگان، مشکل کاربران وب را حل کنند. تیم BAT با ایجاد مرورگر کاملا جدیدی به نام Brave در حال دست یافتن به این هدف است.

0 98

به احتمال زیاد شما در همین لحظه، در حال استفاده از یک Adblocker (برنامه‌ای برای بلاک کردن و ندیدن تبلیغات) مثل AdBlock، AdGuard یا UOrigin هستید. آمار نشان می‌دهد که در هر زمان مشخص، بیش از 600 میلیون دستگاه در حال استفاده از سرویس‌های بلاک Ad هستند.

طبق محاسبات ریاضی، این آمار به این معناست که هر شهروند در ایالات متحده آمریکا به جای یک دستگاه، از دو دستگاه با نرم‌افزار بلاک تبلیغات استفاده می‌کند.

در اجتماع افرادی که برای نیازهای هر روزه‌ی خود بر اینترنت متکی هستند، به ندرت پیش می‌آید که با هم توافق داشته باشند. با این حال، همانطور که در بالا نشان داده شده است، به نظر می‌رسد که همه با وضعیت فعلی تبلیغات دیجیتال دچار مشکل شده‌اند.

چگونه به اینجا رسیدیم؟

قبل از اینکه ادامه دهیم، بیایید سه گروه مستقلی را که به صورت جمعی، صنعت تبلیغات فعلی دیجیتال را می‌سازند، معرفی کنیم:

تبلیغ‌کنندگان: افراد بازاری که در حال ساخت و پرداخت پول برای توزیع تبلیغات دیجیتال هستند؛ آن‌ها به ناشران پول پرداخت می‌کنند تا تبلیغات آن‌ها را جای داده تا محصول یا سرویسی را ترویج داده و یا آن را به کاربران هدف خود بفروشند.

ناشران: تاجرانی که مسئول تشخیص و ایجاد موثرترین کانال‌ها برای نمایش تبلیغات تبلیغ‌کنندگان برای کاربران هدف خود هستند.

کاربران: مصرف‌کنندگان اینترنت که تبلیغ‌کنندگان تلاش می‌کنند آن‌ها را برای تبلیغات یا فروش جمع کنند؛ همان گروهی که ناشران آن‌ها را هدف قرار داده و تبلیغات را برای آن‌ها ارائه می‌کنند.

بدافزار، ربات‌های بازاریابی، فیسبوک، گوگل، نرخ بازده سرمایه گذاری قابل‌ اندازه‌گیری؛ تبلیغ‌کنندگان و ناشران وقتی که این عبارات را می‌شنوند، از ترس بدنشان به لرزه می‌افتد. البته این ترس بی‌دلیل هم نیست. در اینجا با حقیقت جالب دیگری مواجه خواهیم شد:

برآورد شده است که در سال 2016، هزینه ناشی از ربات‌ها برای تبلیغ‌کنندگان 12.5 میلیارد دلار بوده است.

برندان ایچ (Brendan Eich)، مرد مرورگرها

زمانی جاوا اسکریپت وجود نداشت. سپس، در سال 1995، شرکت Netscape این وظیفه را به مهندس جوان خود برندان ایچ داد تا برای جدیدترین مرورگر Netscape زبانی بسازد که از لحاظ ترکیب و قواعد شبیه به جاوا باشد. چیزی حدود ده سال بعد، برندان ایچ، که نام آن به لایواسکریپت و کمی بعد به جاوا اسکریپت تغییر یافت. جاوا اسکریپت به اینترنت سر و سامان داد و این امکان را برای کاربران فراهم کرد که تجربه‌ فعل و انفعالی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

سه سال بعد، او طرح اولیه‌ی برنامه‌ای را در اختیار ما قرار داد که باز هم اینترنت را دچار اختلال می‌کرد: مرورگر فایرفاکس.

اول، جاوا اسکریپت، سپس فایرفاکس و حالا Brave

برندان ایچ: “ما باید استخر را تمیز کرده و آن را به کلر آغشته کنیم. تنها با انجام این کار می‌توانیم مدل تبلیغاتی بهتری را هم برای ناشران و هم برای کاربران بسازیم.”

ایچ مسلما یکی از معدود پیشگامان مرورگر است که نه فقط یک اثر، بلکه دو اثر از خود به جای گذاشته است. فردی که پشت ماجرای BAT وجود دارد نیز ایچ بوده و با هدف بزرگی بازگشته است.

برندان ایچ و تیم BAT می‌خواهند که از طریق طراحی مجدد نحوه‌ی ارتباط ناشران و تبلیغ‌کنندگان، مشکل کاربران وب را حل کنند. تیم BAT با ایجاد مرورگر کاملا جدیدی به نام Brave در حال دست یافتن به این هدف است:

Brave مرورگری سریع، متن باز و متمرکز بر حریم کاربر است که جلوی بدافزارها و ردیاب‌ها را می‌گیرد؛ و همچنین شامل سیستم لجری (ledger) است که به طور ناشناس توجه کاربر را به سمت پاداش دادن به ناشران جلب می‌کند.

Brave بر روی بلاک چین راه‌اندازی می‌شود تا سیستم لجری ناشناس را ایجاد و حفظ کند که رد توجه کاربر را دنبال می‌کنند. “توجه” در ارتباط با مرورگر Brave به معنای آن زمانیست که صرف نگاه کردن به تبلیغات و محتوای تبلیغات می‌شود. بنابراین، توکن BAT ارزش خود را از توجه مخاطب می‌گیرد. در واقع، کاربران می‌توانند تبلیغات را رد کنند، پس چرا باید آن‌ها را انتخاب کرده و ببینند؟

BAT

سخنان پایانی

ایچ و تیم BAT، همراه با فناوری بلاک چین و مرورگری جدید، شروع به کار کرده‌اند تا نحوه‌ی ارتباط کاربران، ناشران و تبلیغ‌کنندگان را تغییر دهند.

افراد بسیار کمی هستند که دارای تجربه‌ و اعتبار لازم در صنعت مرورگر باشند تا چنین پروژه‌ی بزرگی را به عهده بگیرد؛ با این حال، ایچ تا به حال دو بار ثابت کرده که مرورگرها و رابطه‌ی بین آن‌ها را به خوبی درک می‌کند. چنین چیزی، برای ایجاد حسابی که حول یک مدل تجاری مرکزی و انفرادی (درآمد تبلیغات) می‌چرخد، ریسک بزرگی به حساب می‌آید؛ تیم BAT شرط بسته که درآمد تبلیغات به عنوان مدل تجاری اصلی در interwebz باقی خواهد ماند. علاوه بر این، گوگل کروم با داشتن سهم زیادی از بازار، رقیبی سرسخت در فضای مرورگرها به حساب می‌آید. بدون شک، ایجاد انگیزه برای کاربران که از مرورگر Brave استفاده کنند، چالش دیگری را به وجود خواهد آورد.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.