کاغذ معرفی کسب و کار ( Whitepaper ) چیست؟

کاغذ معرفی کسب و کار یا Whitepaper، مقاله‌ای چندین صفحه‌ای است، که در آن یک شرکت با طرح یک مشکل و مساله، راه حل‌هایی به منظور حل آن مشکل ارائه می‌کند. شرکت با استفاده از Whitepaperسعی می‌کند تا افراد زیادی را راه حل پیشنهادی خود آشنا کند و در کارهای بعدی بتواند برای پروژه خود مشارکت مالی یا فکری جذب نماید؛ در نتیجه کاغذ معرفی کسب و کار، بیشتر از آنکه یک مقاله برای بازاریابی باشد، یک نوشته علمی است.

0 128

معنی Whitepaper

هنگامی که در گوگل معنی کلمه Whitepaper یا همان کاغذ معرفی کسب و کار را جستجو می‌کنید، با معانی مختلفی از آن روبرو خواهید شد.

بر طبق گفته سایت Hubspot

یک کاغذ معرفی کسب کار (Whitepaper) یک مقاله متقاعد کننده، تحکم آمیز و یک گزارش بسیار ریزبینانه و جزیی است که یک مساله و مشکل را توضیح می‌دهد و برای آن راه حلی ارائه می‌کند. بازاریابان له منظور آموزش مخاطبان خود در مورد یک مساله خاص و ارتقای یک متود خاص، اقدام به خلق کاغذ معرفی کسب و کار می‌کنند. این مقاله در واقع یک راهنمای پیشرفته برای حل مسائل است.

Investopedia ، کاغذ معرفی کسب و کار را اینگونه توضیح می‌دهد:

یک فایل اطلاع رسانی که توسط یک شرکت به منظور ارتقا و یا برجسته کردن ویژگی‌های یک راه حل، محصول یا سرویس منتشر می‌شود. Whitepaper ها فایل های بازاریابی و فروش هستند و به منظور متقاعد کردن یا تحت تاثیر قراردادن مشتریان بالقوه استفاده می‌شوند و به آنها درباره یک محصول خاص، سرویس، تکنولوژی و یا متد، آموزش می‌دهند.

به نظر می‌رسد، تعریف Hubspot درست تر باشد. هدف یک کاغذ معرفی کسب و کار اطلاع رسانی و متقاعد کردن افراد در مورد یک حقیقت یا مساله است و به آن‌ها نمی‌گوید که چرا محصول شما بهترین است و مخاطبان نیاز دارند تا آن را تهیه کنند.

چرا باید به منظور ایجاد یک Whitepaper وقت و منابع خود را صرف کنید؟

یک کاغذ معرفی کسب و کار که به خوبی نوشته شده باشد، می‌تواند کمک کند تا:

  • باعث تجسم برند شما و صنعت شما خواهد شد
  • شرکت شما را به عنوان یک رهبر و تاثیرگذار در صنعتتان معرفی خواهد کرد
  • اعتماد و اعتبار به وجود خواهد آورد
  • شما را با رهبران صنایع دیگر و شرکای جدید ارتباط خواهد داد
  • مشارکت مخاطبان شما را افزایش خواهد داد و خوانندگان را تشویق خواهد کرد، تا محتوای آن را بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
  • اطلاعات ارزشمندی از بازدیدکنندگان سایت جمع آوری خواهد شد

منفعت های بیشتر:

  • Whitepaper ها منبع بزرگی برای تیم‌های فروش هستند.
  • Whitepaper ها می‌توانند در شکل‌های گوناگون همچون اینوگرافیک، اسلایدها و پست های وبلاگی دوباره مورد استفاده قرار گیرند
  • یک Whitepaper که خوب نوشته شده باشد، می‌تواند شما در نظر خوانندگان آن از رقبایتان متفاوت تر جلوه دهد
  • Whitepaper ها یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی برای تصمیم‌های خرید B2B هستند.

white paper

استانداردهای نوشتن یک Whitepaper عالی چیست؟

اندازه مطلب: نباید کمتر از 6 صفحه باشد و باید شامل شکل، نمودار و صفحه مراجع باشد. اندازه آن‌ها در صورتی که احتیاج به توضیحات بیشتر بود، می‌تواند تا 50 صفحه نیز افزایش یابد.

ساختار: معمولا از یک صفحه عنوان، فهرست محتوا، یک چکیده (مفید و مختصر)، معرفی و تعدادی صفحه به منظور آموزش به مخاطب درباره مساله، تعدادی صفحه به منظور معرفی راه حل ها، چندین صفحه به عنوان مثال‌هایی از شرکتی که قصد استفاده از راه حل به منظور رسیدن به نتیجه را دارد و در آخر نیز جمع بندی و نتیجه گیری از مطالب نوشته می‌شود.

چگالی مطلب : عموما از یک eBook چگالتر است. Whitepaper ها نباید به گونه ای نوشته شوند که به راحتی قابل فهم باشند. در حقیقت باید نیاز باشد تا افراد چند بار آنها را بخوانند تا به تمام ابعاد و اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

  • فرمت : PDF و در حالت portrait
  • حالت نوشتن: حرفه‌ای، جدی، نگارش قوی، ویراستاری قوی و طراحی خوب مطالب

چگونه یک Whitepaper برجسته خلق کنیم؟

شرکت‌های سراسر دنیا از کاغذهای معرفی کسب و کار برای آموزش و فراهم آوردن راه حل ها برای مشتریان خود استفاده می‌کنند، در هر صورت برای آنکه شما به اهداف بازاریابی خود برسید، باید اطلاعات کافی و تجربه داشته باشید.

نکات زیر، به شما کمک خواهد کرد تا به یک کارشناس تبدیل شوید و شروع به ایجاد یک Whitepaper خلاقانه و درگیرکننده کنید:

  • تحقیقات خود را انجام دهید. کاغذهای معرفی کسب و کار خوب بر مبنای حقیقت و تحقیقات است.
  • گزارش های تحقیقاتی صنایع دیگر کنکاش کنید.
  • Whitepaper های دیگران را بخوانید
  • مقالاتی در مورد چگونگی نوشتن یک Whitepaper عالی با محتوای بازاریابی بخوانید
  • مقالاتی را که به وسیله رقبای شما ایجاد شده است، ببینید
  • استانداردهای صنعتی Whitepaper ها را دنبال کنید
  • از نمونه Whitepaper های آماده برای شروع کار خود استفاده کنید.

white paper

نمونه Whitepaper هایی که می‌تواند الهام بخش شما باشد

ترکیب تحقیقات خوب تالیف شده با علایم جذاب، مقاله شما را جذاب تر و قابل فهم تر می‌کند و منفعت استفاده از آن را افزایش خواهد داد.

مثال‌هایی از Whitepaperهای جذاب و عالی را می‌توانید در Joomag پیدا کنید. این پلتفرم کاغذهای معرفی کسب و کارهایی را در اختیار شما خواهد گذاشت. آن ها را چک کنید و از آن ها الگو بگیرید، حتی می‌توانید با استفاده از این پلتفرم Joomag به صورت مستقیم کاغذ معرفی کسب و کار خود را ایجاد کنید.

white paper

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.