وایت پیپر ( Whitepaper ) چیست؟

وایت پیپر یا معرفی نامه کسب و کار (Whitepaper)، مقاله‌ای چندین صفحه‌ای است که در آن یک شرکت با طرح یک مشکل و مساله، راه حل‌هایی به منظور حل آن مشکل ارائه می‌کند. شرکت با استفاده از Whitepaper سعی می‌کند تا افراد زیادی را با راه حل پیشنهادی خود آشنا کند و در کارهای بعدی بتواند برای پروژه خود مشارکت مالی یا فکری جذب کند؛ در نتیجه وایت پیپر، بیشتر از آنکه یک مقاله برای بازاریابی باشد، یک نوشته علمی است.

0 867

هنگامی که در گوگل معنی کلمه وایت پیپر را جستجو می‌کنید، با معانی مختلفی از آن روبرو خواهید شد.

بر طبق گفته سایت Hubspot

وایت پیپر(Whitepaper) یک مقاله متقاعد کننده، تحکم آمیز و یک گزارش بسیار ریزبینانه و جزیی است که یک مساله و مشکل را توضیح می‌دهد و برای آن راه حلی ارائه می‌کند. بازاریابان به منظور آموزش مخاطبان خود در مورد یک مساله خاص و ارتقای یک متد خاص، اقدام به خلق وایت پیپر می‌کنند. این مقاله در واقع یک راهنمای پیشرفته برای حل مسائل است.

Whitepaper ، Investopedia را اینگونه توضیح می‌دهد:

یک فایل اطلاع رسانی که توسط یک شرکت به منظور ارتقا و یا برجسته کردن ویژگی‌های یک راه حل، محصول یا سرویس منتشر می‌شود. وایت پیپر ها فایل های بازاریابی و فروش هستند و به منظور متقاعد کردن یا تحت تاثیر قراردادن مشتریان بالقوه استفاده می‌شوند و به آنها درباره یک محصول خاص، سرویس، تکنولوژی و یا متد، آموزش می‌دهند.

به نظر می‌رسد، تعریف Hubspot درست تر باشد. هدف یک کاغذ معرفی کسب و کار اطلاع رسانی و متقاعد کردن افراد در مورد یک حقیقت یا مساله است و به آن‌ها نمی‌گوید که چرا محصول شما بهترین است و مخاطبان نیاز دارند تا آن را تهیه کنند.

چرا باید به منظور ایجاد یک Whitepaper وقت و منابع خود را صرف کنید؟

یک Whitepaper که به خوبی نوشته شده باشد، می‌تواند کمک کند تا:

  • باعث تجسم برند شما و صنعت شما خواهد شد
  • شرکت شما را به عنوان یک رهبر و تاثیرگذار در صنعتتان معرفی خواهد کرد
  • اعتماد و اعتبار به وجود خواهد آورد
  • شما را با رهبران صنایع دیگر و شرکای جدید ارتباط خواهد داد
  • مشارکت مخاطبان شما را افزایش خواهد داد و خوانندگان را تشویق خواهد کرد، تا محتوای آن را بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
  • اطلاعات ارزشمندی از بازدیدکنندگان سایت جمع آوری خواهد شد

منفعت های بیشتر:

  • وایت پیپرها منبع بزرگی برای تیم‌های فروش هستند.
  • وایت پیپرها می‌توانند در شکل‌های گوناگون همچون اینوگرافیک، اسلایدها و پست های وبلاگی دوباره مورد استفاده قرار گیرند
  • یک Whitepaper که خوب نوشته شده باشد، می‌تواند شما در نظر خوانندگان آن از رقبایتان متفاوت تر جلوه دهد
  • وایت پیپر ها یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی برای تصمیم‌های خرید B2B هستند.

وایت پیپر ( Whitepaper ) چیست؟

استانداردهای نوشتن یک وایت پیپر عالی چیست؟

اندازه مطلب: نباید کمتر از ۶ صفحه باشد و باید شامل شکل، نمودار و صفحه مراجع باشد. اندازه آن‌ها در صورتی که احتیاج به توضیحات بیشتر بود، می‌تواند تا ۵۰ صفحه نیز افزایش یابد.

ساختار: معمولا از یک صفحه عنوان، فهرست محتوا، یک چکیده (مفید و مختصر)، معرفی و تعدادی صفحه به منظور آموزش به مخاطب درباره مساله، تعدادی صفحه به منظور معرفی راه حل ها، چندین صفحه به عنوان مثال‌هایی از شرکتی که قصد استفاده از راه حل به منظور رسیدن به نتیجه را دارد و در آخر نیز جمع بندی و نتیجه گیری از مطالب نوشته می‌شود.

چگالی مطلب : عموما از یک eBook چگالتر است. وایت پیپر ها نباید به گونه ای نوشته شوند که به راحتی قابل فهم باشند. در حقیقت باید نیاز باشد تا افراد چند بار آنها را بخوانند تا به تمام ابعاد و اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

  • فرمت : PDF و در حالت portrait
  • حالت نوشتن: حرفه‌ای، جدی، نگارش قوی، ویراستاری قوی و طراحی خوب مطالب

چگونه یک وایت پیپر برجسته خلق کنیم؟

شرکت‌های سراسر دنیا از وایت پیپر ها برای آموزش و فراهم آوردن راه حل ها برای مشتریان خود استفاده می‌کنند، در هر صورت برای آنکه شما به اهداف بازاریابی خود برسید، باید اطلاعات کافی و تجربه داشته باشید.

نکات زیر به شما کمک خواهد کرد تا به یک کارشناس تبدیل شوید و شروع به ایجاد یک وایت پیپر خلاقانه و گیرا کنید:

  • تحقیقات خود را انجام دهید. وایت پیپر های خوب بر مبنای حقیقت و تحقیقات است.
  • گزارش های تحقیقاتی صنایع دیگر کنکاش کنید.
  • وایت پیپر های دیگران را بخوانید
  • مقالاتی در مورد چگونگی نوشتن یک وایت پیپر عالی با محتوای بازاریابی بخوانید
  • مقالاتی را که به وسیله رقبای شما ایجاد شده است، ببینید
  • استانداردهای صنعتی وایت پیپر ها را دنبال کنید
  • از نمونه وایت پیپر های آماده برای شروع کار خود استفاده کنید.

وایت پیپر ( Whitepaper ) چیست؟

نمونه وایت پیپرهایی که می‌توانند الهام بخش شما باشند

ترکیب تحقیقات خوب تالیف شده با علایم جذاب، مقاله شما را جذاب تر و قابل فهم تر می‌کند و منفعت استفاده از آن را افزایش خواهد داد.

مثال‌هایی از وایت پیپر های جذاب و عالی را می‌توانید در Joomag پیدا کنید. آن ها را چک کنید و از آن ها الگو بگیرید، حتی می‌توانید با استفاده از پلتفرم Joomag ، به صورت مستقیم Whitepaper خود را ایجاد کنید.

وایت پیپر ( Whitepaper ) چیست؟

منبع

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.