چگونگی تجزیه و تحلیل و مقایسه ICO ها

با توجه به تعداد بالای ICO ها ، مقایسه بین آن‌ها می‌تواند برای هر دو طیف سرمایه‌ گذاران و صاحبان ICO  حائز اهمیت باشد. برای بدست آوردن اطلاعات کافی باید زمان زیادی صرف تجزیه تحلیل‌ها شود و دانستن مواردی کلی همچون تیم پروژه ، اطلاعات روی ICO  ، چگونگی ارائه ICO  و نحوه ی بازاریابی آن‌ها برای داشتن یک تجزیه و تحلیل مناسب لازم است؛ در نتیجه اگر این تجزیه و تحلیل‌ها به خوبی صورت بگیرد، می‌توان سود خوبی از شرکت در ICO  دریافت کرد.

0 89

چرا  ICO ها را مقایسه می‌کنیم؟

مقایسه  ICO ها  می‌تواند هم برای سرمایه‌ گذاران ارزهای رمزنگاری شده و هم  برای خود تیم ICO مفید باشد.

طرفین مختلف دلایل مختلفی برای تجزیه و تحلیل ICO و دانستن چگونگی مقایسه آن نسبت به بقیه بازار دارند.

برای سرمایه‌ گذارها مشخص خواهد شد که آیا یک محصول خاص پتانسیل تحویل بازدهی سرمایه  مورد انتظار در طولانی مدت را دارد یا خیر و تشخیص خواهند داد که بین پروژه‌های مشابه کدام گزینه انتخاب بهتری خواهد بود. برای تیم‌های ICO هم مشاهده فروش توکن‌های دیگر می‌تواند مفید باشد تا تشخیص دهند برای رسیدن به سطح خاصی از موفقیت باید روی چه قسمت‌هایی از پروژه‌شان کار کنند یا آنرا بهبود دهند.

چگونگی تجزیه و تحلیل ICO ها
چگونگی تجزیه و تحلیل ICO ها

پس از آن علاقه‌مندان معمولی وجود دارند و آن‌ها کسانی هستند که می‌خواهند ببینند بقیه بازار نسبت به یک ICO  خاص چه  فکری می‌کنند و تا چه حدی راه حل ارائه شده پتانسیل آنرا را دارد که یک انقلاب در حوزه کاری خود ایجاد کند.

مشکل این است که روزانه چندین ICO ایجاد می‌شود که در هر سال تعداد آنها به هزاران ICO  می‌رسد.

بعضی از پروژه‌های مشابه هم هستند چند محصول نه چندان بزرگ بین آنها وجود دارد.با فروش تعداد زیادی توکن در بازار،  جداکردن مورد خوب از مورد بد بدون کار دقیق و صرف زمان  برای تجزیه و تحلیل یک ICO و بازار هدف آن می‌تواند کاری مشکل و طاقت فرسا باشد.

چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم؟

یک روش خیلی کارآمد  ایجاد یک سیستم رتبه‌بندی بر اساس تعدادی از شاخص‌های کلیدی ICO های  موفق باشد.

این مساله می‌تواند شامل تیم پشت پروژه، اطلاعات روی خود ICO، چگونگی ارائه ICO و نحوه بازاریابی آن باشد.

 تیم: مهم است که پروفایل اعضای تیم به راحتی قابل دسترسی باشد و باید در آن اطلاعات کافی درباره هر فرد وجود داشته باشد.

نمایش عکس و لینک ها در سایت‌های خارجی ویژه متخصصان حرفه ای از قبیل سایت LinkedIn  می‌تواند به ایجاد اعتماد کمک کند؛ علاوه بر این، تعداد اعضای درگیر پروژه هم می‌تواند  یکی از فاکتورهای خیلی مهم باشد. اگر تنها دو نفر در حال کار روی یک پروژه هستند ، شما باید بدانید که متاسفانه آن پروژه موفق نخواهد شد و در عین حال اگر چندین نفر روی جنبه‌های مختلف یک ICO کار کنند ، شانس موفقیت خیلی بالا می‌رود.

اطلاعات: ICO اطلاعات واقعی ICO باید به طور واضح قابل دسترسی و رویت باشد. تاریخ شروع و پایان پیش‌فروش‌ها ، ICO رسمی، چگونگی خرید در فروش جمعی و ارزهای قابل پذیرش، شماره معکوس نسبت به پایان فروش و قیمت هر توکن اطلاعاتی هستند که به سرمایه‌ گذاران کمک می‌کنند تا با  اعتماد به نفس بیشتری وارد  سرمایه گذاری روی یک ICO شوند.

MVP چیست؟

MVB یا Minimum Viable Product ارائه یک محصول با حداقل ویژگی‌هایی است که برای تامین نیازهای مشتری کافی است و معمولا یک نمونه اولیه، و یا نسخه آزمایشی آلفا یا بتا  پروژه‌ای است که در آینده می خواهد بیرون بیاید، این کار برای دریافت بازخوردها در مورد پروژه و اعمال تغییرات بر روی آن است که هنوز یک امر رایج در صنعت رمز نگاری نیست، اما اگر ارائه شود به طور قطعی اعتماد سرمایه‌ گذاران به محصول را افزایش می‌دهد.

یک برنامه متن‌باز اجازه می‌دهد ببینیم که آیا  شرکت در زمینه کاری دیگر هم فعالیت دارد یا خیر و شما می‌توانید نحوه پیاده سازی مفهوم شرح داده شده درکاغذ معرفی کسب و کار و نحوه پیشرفت کار محصول را بررسی کنید.

یک فرد غیر برنامه نویس  ممکن است از کد چیزی نفهمد، اما آن‌ها می‌توانند متکی به نظرات افراد حرفه ای در این زمینه باشند.

آیا من باید به رسانه های اجتماعی اعتنا کنم؟

قطعاً باید این کار را بکنید! با وجود تعداد زیادی ICO  که در بازار راه اندازی شده‌اند، برای پروژه‌های مستقل بازاریابی و جلب توجه کافی به محصول ضروری است و بهترین راه برای قضاوت درباره آن‌ها،  تلاش‌های بازاریابی شرکت است.

آیا آنها در سایت های شبکه اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، توییتر و Medium  فعال هستند؟ آیا در فروم‌های مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده مانند BitcoinTalk یا GitHub حضور دارند؟ و درباره خود چه نوع اطلاعاتی روی این رسانه ها قرار داده‌اند.

این‌ها سوال‌هایی هستند که جواب آنها در هنگام مقایسه ICO ها  خیلی مهم است.

آیا باید به نظرات کارشناسان  گوش دهم؟

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام جستجوی رتبه بندی یک  ICO، نظرات کارشناسان ارزهای دیجیتال در جهان است زیرا آن‌ها نگاه دوراندیشانه‌ای به یک شاخص معین ولی با زاویه دید متفاوت دارند.

تیمتیم‌های با تجربه مرتبط با رمز ارز ها رتبه خیلی بهتری نسبت به تازه کاران این صنعت دارد. این شامل توسعه، کدنویسی،  مدیریت پروژه، مدیریت انجمن کاربری و بازاریابی می شود. حضور یک  هیئت مشورتی می تواند یکپارچگی یک پروژه خاص را بهبود بخشد.

اطلاعات محصول: ICO ها  معمولا دو هدف مختلف دارند:

  • دریافت سرمایه برای مفهومی کاملا جدید
  • جذب سرمایه برای توسعه محصول موجود یا انتقال آن به داخل شبکه بلاکچین

احتمال موفقیت دومی بیشتر است زیرا مبتنی بر محصول یا سرویسی اثبات شده است؛ بنابراین تمایل بیشتر کارشناسان به این پروژه هاست، علاوه بر این یک  محصول یا سرویس که به یک مشکل واقعی در بازار پاسخ می‌دهد نیز  از رتبه بالاتری برخوردار خواهد شد.

دانش کسب و کار پروژه‌هایی که با اهداف بلند مدت و شفاف تعریف می‌شوند و یک  برنامه اعلام شده در مورد چگونگی دستیابی به میزان سرمایه مورد نیازشان دارند، احتمال موفقیت بیشتری دارند. کارشناسان همچنین به این نکته توجه دارند که آیا قبلا یک پایگاه کاربری وجود داشته است یا نه و یا تحلیل رقابتی برای درک بهتر نقش آفرینی در این حوزه انجام شده است یا خیر؟

ثبات بازارصنعت ICO  صنعتی است که قانونی برای آن وجود ندارد و قانون آن می‌تواند در هر دقیقه عوض شود و همچنین قانون‌گذاران گوناگون در مناطق مختلف به یک گونه آن را اجرا می‌کنند، بنابراین یک پروژه انعطاف‌پذیر که بتواند با شرایط در حال تغییر بازار  منطبق شود و بر آن غلبه کند، رتبه بالاتری در میان ICOها کسب می‌کند.

آیا امکان ارزیابی پروژه به صورت خودکار وجود دارد؟

بله وجود دارد و قطعا می تواند این فرآیند را سرعت ببخشد؛ همکاری انسان و هوش مصنوعی می‌تواند ارزیابی‌ها را تسهیل کند. هوش مصنوعی گام‌های مهمی برداشته است و ظرفیت آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است، ولی با این حال، هنوز برای درست کار کردن آن، باید کمی کار اساسی انجام شود.

نظرات افراد در مورد پروژه‌های مختلف می‌تواند به  عنوان پایه و مبنا  استفاده شود؛ برنامه رفتار مشارکت‌کنندگان را مطابق پارامتر تنظیم شده  تجزیه  و تحلیل کرده و خود در مورد پروژه‌ها تصمیم‌گیری می‌کند، بنابراین افراد و شبکه ها با هم کار خواهند کرد؛ ارزیابی کاربران، پایگاه داده برنامه را حفظ کرده و کارهای آن‌ها را بهبود می‌بخشد و درنهایت این شبکه پروژه‌ها را ارزیابی کرده و به  افراد ناآشنا کمک خواهد کرد. این پروسه قبلاً توسط برنامه‌ای به نام DropDeck  به صورت واقعی به اجرا درآمده است. این برنامه، پروژه ها را  توسط هوش مصنوعی برای سرمایه‌ گذاران رتبه بندی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

سلب مسئولیت: این صفحه هیچ محتوا یا محصولی را تایید نکرده است، هدف ما ارائه تمام اطلاعات مهمی است که می توانیم بدست بیاوریم، خوانندگان قبل از انجام اقدامات مربوط به این شرکت، باید مسئولیت کامل تصمیمات خود را به عهده بگیرند و همچنین باید تحقیقات لازم را انجام دهند، در نتیجه این مقاله را نمی‌توان به عنوان مشاوره سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.