چگونه روابط فیسبوک با صنعت کریپتوکارنسی در طول سال 2018 تغییر کرد

در روز ۲۰ دسامبر، Bloomberg گزارش داد که فیسبوک یک stablecoin برای کاربران WhatsApp می سازد. گفته می‌‌شود که این ارز کریپتوکارنسی شده برای انتقال پول ساخته شده در برنامه پیام رسانی به کار می‌‌رود و بر بازار هند تمرکز خواهد کرد. این اقدام حرکتی غیر معمولی برای غول رسانه اجتماعی بود که تبلیغات مربوط به کریپتو را از طریق شبکه خود در ژانویه ممنوع و سپس این سیاست خود را تا حدودی در ماه ژوئن عوض کرد.

0 78

تصویر زیر نشان می دهد که چگونه رابطه فیسبوک با ارزهای کریپتوکارنسی شده و بلاکچین‌‌ در سال ۲۰۱۸ در حال توسعه بوده است.

facebook crypto

ماه ژانویه: Zuckerbergدر مورد کریپتو موضع سرسختی دارد؛ فیسبوک تبلیغات کریپتوکارنسی را ممنوع می‌‌کند

در روز ۴ ژانویه، Mark Zuckerberg  برای سال ۲۰۱۸ چالش شخصی خود را آغاز نمود: ثابت کردن فیسبوک. در حالی که این سال مشکلات بیشتری برای غول رسانه‌‌های اجتماعی به ارمغان آورده است.

دلیل قاطع Zuckerberg بر روی حریم خصوصی داده قبل از اینکه کنگره آمریکا یک نمونه اولیه باشد، مدیر عامل فیسبوک در مورد آینده این شرکت در آغاز سال ۲۰۱۸ خوش‌‌بین به نظر می‌‌رسید. به طور شگفت‌‌انگیزی، او از کریپتوکارنسی و رمز ارزها به عنوان راه‌‌های بالقوه برای توانمند سازی کاربران در پست فیسبوک استفاده کرد، وی دراین باره اعلام کرد:” روش‌‌های مختلفی برای مقابله با این مسأله وجود دارد، مانند کریپتوکارنسی و رمز ارزها که قدرت را از سیستم‌‌های متمرکز می‌‌گیرند و آن را در دستان مردم قرار می‌‌دهند. من به عمیق تر شدن و مطالعه جنبه‌‌های مثبت و منفی این تکنولوژی‌‌ها و چگونگی استفاده از آن‌‌ها در خدمات خود علاقه مند هستم.”

با وجود بیانیه سختگیرانه Zuckerberg، در روز ۳۰ ژانویه، فیسبوک اعلام کرد که تبلیغاتی را که از “اقدامات تبلیغاتی گمراه کننده یا فریبنده” استفاده می‌‌کنند، ممنوع خواهد کرد. که این موضوع به طور خاص به پیشنهاد عرضه اولیه سکه و ارزهای کریپتوکارنسی شده اشاره دارد. Rob Leathern مدیر مدیریت محصول در فیسبوک، تصمیم شرکت را در قالب یک پست توضیح داد:” ما می‌‌خواهیم مردم به کشف و یادگیری در مورد محصولات و خدمات جدید از طریق تبلیغات فیسبوک بدون ترس از کلاهبرداری یا فریب خوردن ادامه دهند. به عبارت دیگر، شرکت های بسیاری وجود دارند که گزینه‌‌های باینری را تبلیغ می‌‌کنند، عرضه اولیه سکه و ارزهای کریپتوکارنسی شده در حال حاضر با حسن نیت کار نمی‌‌کنند.

این ممنوعیت “به طور عمدی گسترده” بود، به این معنی که کمپانی رسانه اجتماعی تصمیم گرفت همۀ تبلیغات رمز ارز را بر روی پلتفرم‌‌های آن ممنوع کند (اعم از فیسبوک، اینستاگرام و شبکه های مخاطبین) و بعد متوجه می‌‌شوید که چطور آن هایی را انتخاب کنید که واقعا “فریبنده” هستند. با این حال، Leathern همچنین اظهار داشت که این شرکت قصد دارد که این سیاست را مورد بازبینی مجدد قرار دهد و اینکه [ آن ها ] آن را به عنوان سیگنال‌‌های [ خود ] به اجرا در می‌‌آورند.

این اقدام فیسبوک با اعلان عمومی کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا در رابطه با سرمایه‌‌گذاری‌‌های مربوط به کریپتوکارنسی و عرضه اولیه سکه که پیشتر در دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شده بود، همزمان بود. در این بیانیه، رئیس کمیسیون بورس اوراق بهادار، Jay Clayton پیش‌‌بینی کرد که روند رو به رشدی برای “کلاهبرداری و دستکاری” در بازارهای کریپتو و عرضه اولیه سکه به دلیل محبوبیت فزاینده آن‌‌ها وجود دارد.

با در نظر گرفتن ممنوعیت تبلیغات مربوط به کریپتوکارنسی، فیسبوک یک سابقه برای سایر شرکت‌‌های بزرگ تکنولوژی ایجاد کرده بود، همانطور که گوگل و توییتر در نهایت به دنبال آن بودند.

تاثیرات بلند مدت نیز وجود داشت: حذف جای خالی فیسبوک با دنبال کاهش قیمت بیت‌‌کوین همراه بود که از ۱۱،۲۰۰ دلار به ۸،۸۰۰ دلار در چند روز پس از اعلام این تصمیم، رسید.

ماه فوریه: فیسبوک برنامه‌‌ای برای کریپتوکارنسی ندارد

در دوم فوریه، CNBC مصاحبه ای با David Marcus ، رئیس فیسبوک و عضو هیات مدیره Coinbase، منتشر کرد. وی همچنین اعلام کرده است که علاقه طولانی مدت به ارزهای کریپتوکارنسی شده دارد.

Marcus در این رابطه به خبرنگار توضیح داد که کریپتوکارنسی به زودی بر روی پلتفرم او به دلیل مسائل مربوط به هزینه و مقیاس پذیری ظاهر نخواهد شد، او در این باره گفت:

پرداخت با استفاده از کریپتوکارنسی در حال حاضر بسیار گران و کند است، بنابراین جوامع مختلفی که بلاکچین‌‌‌‌های مختلف را اداره می‌کنند و دارایی‌های مختلف نیاز به رفع همه مسائل دارند، و سپس وقتی ما یک روزی به این مرحله برسیم، شاید کاری انجام دهیم.

در طول مصاحبه، Marcus از تصمیم فیسبوک برای منع همه تبلیغات مربوط به کریپتوکارنسی دفاع کرد:
ما می‌‌خواهیم از جامعه محافظت کنیم. این کار شماره یک است. تمام افراد قانونی در دنیای کریپتوکارنسی که من با آن صحبت کردم، حداقل از من به خاطر کاری که با این حرکت انجام دادیم تشکر کردند. واقعیت این است که اکثریت عمده این تبلیغات حقه هستند و ما نمی توانیم به این گونه تبلیغات اجازه دهیم که بر روی پایگاه ما وجود داشته باشند. ”

با این حال، او اشاره کرد که این سیاست ممکن استزمانی مورد بازبینی قرار گیرد که خود صنعت خیلی بهتر کنترل کند و یا اینکه شما محصولات قانونی بهتری دارید که می خواهند روی پلتفرم تبلیغ شوند.

facebook crypto

ماه می: فیسبوک تیم بلاکچین‌‌ را تشکیل می‌‌دهد؛ شایعات در مورد کریپتوکارنسی مختص رسانه‌‌های اجتماعی پدیدار می‌‌شود

در ۸ می، فیسبوک طرح‌‌های بلاکچین‌‌ خود را رونمایی کرد، همانطور که David Marcus اعلام کرد که گروه متمرکز فناوری ایجاد شده در شرکت خدمات شبکه اجتماعی را راه اندازی خواهد کرد.

چند روز بعد در روز ۱۱ ماه مه، خبرگزاری Cheddar گزارش داد که رسانه‌‌های اجتماعی نسبت به راه اندازی ارز کریپتوکارنسی شده بسیار جدی هستند. منابع ناشناس Cheddarکه با برنامه های فیسبوک آشنا هستند اعلام کردند که فیسبوک به ویژه علاقه مند به ایجاد توکن دیجیتالی خود برای ۲ میلیارد کاربرش است.

کمپانی به شایعات در مورد رمز ارزها واکنش نشان نداد، بیانیه آن‌‌ها به یک اظهارنظر کوتاه درباره تیم تازه تاسیس بلاکچین‌‌ محدود شد: مانند بسیاری از شرکت‌‌های دیگر، فیسبوک در حال بررسی راه‌‌هایی برای بهره برداری از قدرت فناوری بلاکچین‌‌ است. این تیم کوچک جدید در حال بررسی بسیاری از برنامه‌‌های مختلف است. ما هیچ چیز بیشتری برای به اشتراک گذاشتن نداریم.

ماه ژوئن: تغیییر موضع فیسبوک نسبت به ممنوعیت تبلیغات کریپتوکارنسی

در روز ۲۶ ژوئن، فیسبوک از دیدگاه خود درباره کریپتوکارنسی، تا حدی تغییر موضع داد. این غول وب سایت‌‌های ارتباط جمعی سیاست‌‌های خود را به روز رسانی کرد تا بار دیگر اجازه تبلیغ تبلیغات بر روی پلتفرم را بدهد – با این حال، آن ممنوعیت را در رابطه با عرضۀ اولیه سکه حفظ کرده است.

فیسبوک گفت که به دنبال بهترین روش پالایش ممنوعیت در تبلیغات مربوط به کریپتوکارنسی

در چند ماه گذشته، به منظور اجازه دادن به برخی تبلیغات در حین تلاش برای تضمین امنیت آن‌‌ها است.

فیسبوک محصولات ممنوع و سیاست خدمات را بازبینی کرد و اظهار داشت:” ما به تبلیغات اجازه می‌‌دهیم تا ارز کریپتوکارنسی شده و محتوای مرتبط با تبلیغات را پیش از تایید تبلیغ کنندگان را ترویج کنند.

اما ما همچنان تبلیغاتی را که گزینه‌‌های باینری و عرضه پول اولیه را ترویج می‌‌کنند، ممنوع خواهیم کرد.

با این حال، سیاست به روز شده به تبلیغ کنندگان نیاز دارد تا درخواستی را ارسال کنند تا فیسبوک بتواند صلاحیت آن ها برای اداره تبلیغات مربوط به کریپتوکارنسی ارزیابی کند. به ویژه، به متقاضیان توصیه شد که \” هر گونه مجوزی که در تبادل سهام عمومی و دیگر سابقه عمومی مرتبط با کسب وکار خود در اختیار دارند به همراه داشته باشند. در نهایت، فیسبوک اظهار داشت: ” هر کسی که بخواهد تبلیغ کند می‌تواند این کار را انجام دهد. ”

ماه جولای: مدیر مهندسی فیسبوک به سمت تیم بلاکچین‌‌ حرکت می‌‌کند

در ۶ جولای، Evan Cheng ، مدیر مهندسی فیسبوک ، به جایگاهی مشابه در تیم بلاکچین‌‌ که اخیراً تاسیس شده و توسط David Marcus رهبری می‌‌شود، رفت. این مهندس نرم افزار پروفایل LinkedIn خود را آپدیت کرده تا موقعیت تازه بدست آمده را منعکس کند، و فیسبوک نیز این تغییر را تایید کرده است.

پیش از این، Cheng مدیر مسئول زبان‌‌های برنامه‌‌نویسی و تقسیم بندی runtimes در فیسبوک به مدت ۳ سال بود. Cheng ، قبل از اینکه به شرکت رسانه اجتماعی بپیوندد، تقریبا به مدت ۱۰ سال بر روی مهندسی سمت سرور غول تکنولوژی (اپل)کار می‌‌کرد.

https://s3.cointelegraph.com/storage/uploads/view/2581eaa474b2e9345e37d53a1368951f.png

آگوست: Marcus کوین بیس را ترک می‌‌کند تا از تضاد منافع اجتناب کند؛ فیسبوک کار با Stellar را انکار می‌‌کند

Marcus در روز ۱۰ آگوست اعلام کرد که از جایگاه خود در هیات مدیرۀ که در دسامبر ۲۰۱۷ به دست آورد، کناره‌‌گیری کرده است. او در این باره گفت:”به دلیل گروه جدیدی که در فیسبوک پیرامون بلاکچین‌‌ راه اندازی کردم، من تصمیم گرفتم که از کوین بیس استعفا دهم.

من کاملا تحت تاثیر استعداد و اجرای این تیم در دوران تصدی خود قرار گرفته ام، و آرزو می‌‌کنم که تیم تمام موفقیت‌‌ها را به ثمر برساند. ”

به گفته یک سخنگوی فیسبوک که از سوی CNBC به آن اشاره شده است، این حرکت “برای جلوگیری از ظهور کشمکش و نه به خاطر یک درگیری واقعی” بود.

همچنین در روز ۱۰ آگوست، Business Insider گزارش داد که فیسبوک و Stellar، در حال مذاکره برای ساخت یک پروتکل غیر متمرکز برای استفاده از واحد پول دیجیتال مرزی برای نقل و انتقالات پولی، با در نظر گرفتن یک مشارکت بالقوه برای ساخت یک متغیر فیسبوک با بلاکچین‌‌ Stellarبوده‌اند. این گزارش حاکی از آن است که این اقدام می‌‌تواند جاه طلبی‌‌های Facebook را برانگیزد تا به امور مالی فشار وارد کند و بانک‌‌های بزرگ را جذب کند.

با این حال، فیسبوک بلافاصله ورود به مذاکرات در رابطه با رمز ارزها با شرکت Stellar را تکذیب کرد. بنا بر گزارش ها، سخنگوی غول وب سایت های ارتباط جمعی به Cheddar گفت که فیسبوک در هیچ بحثی با Stellar شرکت نکرده و در همان روز در نظر گرفتن ساخت فناوری آن ها نبوده است.

ماه دسامبر: بلاکچین‌‌ فیسبوک در حال رشد است

در ماه دسامبر، شرکت رسانه‌‌های اجتماعی فیسبوک توسط Cointelegraph مورد توجه قرار گرفت، زیرا این شرکت در طی سه هفته حداقل پنج پست جدید مرتبط با بلاکچین‌‌ را در صفحه خود فهرست کرده است که اغلب آن‌‌ها به عنوان زمان مطبوعاتی تعطیل شده اند.

تنها موقعیتی که ذکر شد این است که بلاکچین‌‌ برای توسعه کسب وکار پیشرو است، که متقاضیان احتمالی باید درک عمیق از محصول و تکنولوژی به منظور اطلاع رسانی و نفوذ، نقشه راه محصول فیسبوک و پشتیبانی و اجرای طرح‌‌های محصول داشته باشند.

در روز ۱۳ دسامبر، بخش بلاکچین‌‌ فیسبوک که یک بار توسط David Marcus به عنوان تیم کوچکی طبقه بندی شد، نزدیک به ۴۰ کارمند داشت.

لیست کار فیسبوک نشان می دهد که هدف نهایی گروه بلاکچین‌‌ کمک به میلیاردها نفر با دسترسی به چیزهایی است که اکنون دارند، که می تواند چیزهایی مانند خدمات مالی برابر، راه‌های جدید برای ذخیره، یا راه‌های جدید برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات باشد.

علاوه بر آن، در ماه دسامبر شایعاتی در مورد راه اندازی مجدد رمز ارز توسط فیسبوک بار دیگر منتشر شد. اول، Cheddar به منبعی اشاره کرد که گفت: ” کارمندان فیسبوک ایده ایجاد یک واحد پول دیجیتالی غیرمتمرکز را در یک شام خصوصی به میزبانی شرکت در طی یک کنفرانس کریپتوکارنسی نامشخص بود، مطرح کردند.

علاوه بر این، در روز ۲۱ دسامبر، بلومبرگ با گزارش مفصل تر خود، اظهار داشت که شرکت رسانه های اجتماعی برای کاربران سرویس پیام رسانی WhatsApp، که فیسبوک برای ۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به دست آورده است، تلاش می‌کند.

این نشانه به کاربران اجازه می‌دهد تا در داخل برنامه پیام رسانی به انتقال پول بپردازند و بر بازار وجوه ارسالی در هند تمرکز خواهند کرد، جایی که گزارش شده است WhatsApp بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد. براساس اطلاعات بانک جهانی، این کشور در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۶۹ میلیارد دلار پول خارجی دریافت کرده است که ۲.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل می‌دهد.

به طور خاص، منابع Bloomberg گفتند که فیسبوک در حال توسعه یک stablecoin است. با این حال، به احتمال زیاد در هر زمانی منتشر نخواهد شد، زیرا بنا بر گزارش‌‌ها، شرکت رسانه‌‌های اجتماعی هنوز تعیین می‌‌کند که کدام دارایی به آن وابسته خواهد شد.

با توجه به نظرات عمومی، فیسبوک از ماه مه همان بیانیه را ارسال کرده است، زمانی که اولین شایعات مربوط به اداره کریپتوکارنسی خودشان بروز کردند. در این گزارش آمده است:

همانند بسیاری از شرکت‌‌های دیگر، فیسبوک در حال بررسی راه‌‌هایی برای بهره برداری از قدرت فناوری بلاکچین‌‌ است. این تیم کوچک جدید در حال بررسی بسیاری از برنامه‌های مختلف است. ما هیچ چیز بیشتری برای به اشتراک گذاشتن نداریم.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.