چرا گیمرها و بلاکچینی ها خلق کنندگان آینده فضای کار و جامعه هستند؟

گیمرها همواره پیشروی صنعت دیجیتال هستند. آنها از تحولات موجود خبر دارند و حتی جلوتر از بقیه حرکت می کنند. اکثر مردم نمی دانند که بین بیت کوین و پول بازی ارتباطی وجود دارد. به علاوه، با پیشرفت بازی‌ها و فناوری‌ها، ویژگی دنیای بازی‌ها وارد دنیای واقعی شده‌است. در این مقاله، به اهمیت حضور گیمرها در دنیای بلاکچین می‌پردازیم.

0 104

چرا گیمرها و بلاکچینی ها خلق کنندگان آینده فضای کار و جامعه هستند؟

زمانی که اینترنت بازیکن‌های بازی های کامپیوتری را به هم وصل کرد و دنیاهای چند بازیکنی آنلاین ایجاد شدند، همه گروه‌ها و عموم مردم به بازی‌هایی مانند وارکرافت و سکند لایف رو آوردند. در این بازی‌ها، گروهی از مردم از شهرها، کشورها و قاره‌های مختلف حضور دارند.

امروزه، جنبه‌های بیشتری از دنیای بازی‌ها وارد دنیای واقعی می‌‌شوند. به علاوه، مردم نیز تاثیر این جنبه‌ها را بر زندگی دیجیتالی روزمره شان درک می‌کنند.

در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا آینده کسب و کار و جامعه به شدت تحت تاثیر جوامع گیمینگ است؟

این روزها، گیمرها در حال ساخت و مبادله در جوامع توزیع شده و غوطه ور هستند. جوامع اصلی حول پلت فرم‌های بازی آنلاین ساخته شده بودند. این جوامع بسیار پیچیده تر از تصورات شما هستند. مردم در این جوامع، مانند هر فرهنگ دیگری، برای تبادل کالا و خدمات روش‌هایی خلق کردند.

هر دنیای دیجیتالی به بازیکنان خود روش هایی را برای خرید، فروش و مبادله کالاها در خود بازی ارائه می‌دهد. در طول زمان، این تبادلات وارد دنیای واقعی شدند. آیتم های کمیاب بازی به قیمت صدها دلار در سایت‌هایی مانند Ebay فروخته می‌شدند. حتی شرکت‌های بزرگ نیز وارد عمل شدند. آنها بازی‌هایی با اختیارات ویژه برای کاربران طراحی کردند. در این بازی‌ها، کاربران می‌توانند نسخه‌های جدید و اقلام بازی را پول اعتباری خریدار کنند.

اما ایده ارز دیجیتالی از بین نرفت. در واقع، ارز دیجیتالی پیش درآمدی برای توسعه ارز رمز نگاری شده امروزی است.

مدارک و اسناد معتبر در مورد ارتباط بین ارزهای بازی دیجیتالی و انقلاب ارز رمزی وجود دارد. با این حال، جالب است بدانید که اکثر مردم هنوز در مورد ارتباط بیت کوین با پول داخل بازی آگاهی ندارند. آنها نمی‌دانند که بیت کوینی که در معاملات خریداری می‌کنند به ارز بازی ارتباط دارد.

با این توضیحات می‌توان گفت که تجربه‌های داخل و خارج بازی در حال برخورد با یکدیگر هستند.

از طرف دیگر، جامعه نیز در جهت افزایش تعاملات با دنیای دیجیتال حرکت می‌کند. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده همچنان در حال رشد هستند و ما تنها گوشه‌ای از آینده ارتباطات آنلاین و ساخت جوامع مجازی را می‌بینیم.

در نتیجه، در سال‌های آتی بیشتر شاهد جهش بازی‌ها به برنامه‌های واقعی هستیم.

برای مثال، در گروه‌های گیمینگ، هیجان زیادی در مورد فناوری بلاکچین وجود دارد. در اصل، گیمرها ارزهای دیجیتالی را به صورت آزمایشی بررسی کردند و الان در حال آزمایش قابلیت‌های بلاکچین هستند. مردم نیز به زودی برای راحتی ارائه و فروش در صرافی های غیر متمرکز از بلاکچین استفاده خواهند کرد. آنها با بلاکچین، دارایی‌های درون بازی و زندگی واقعی را تبدیل به توکن می‌کنند.

اولین بازی نقش‌آفرینی چندنفره‌ آنلاین که براساس بلاکچین تولید شده‌است، بازی ناحیه نئونی است. این بازی از استاندارد ERC-721 اتریوم برای ساخت کارت‌های منحصر به فرد استفاده می‌کند. سپس، این کارت‌ها در طول بازی جمع می‌شوند. کنپلی (Canplay) ، ۲ میلیون یورو برای توسعه یک پلت فرم اختصاص داد. این پلت فرم، در ازای تکمیل برخی از وظایف داخل بازی، به کاربران ارز رمز جایزه می‌داد. با این حال، این پروژه در مقایسه با فعالیت‌های شرکت کاکوس بی سی ایکس (Cocos-BCX) از اهمیت کمتری برخوردار است. این شرکت برای پلت فرم بازی بلاکچینی خود، چهل میلیون دلار پول خرج کرد.

بخش هیجان انگیز اینجاست که این فناوری همچنان در مراحل اولیه خود قرار دارد. گیمرها در زمینه فناوری و ارتباطات، همواره در خط مقدم قرار دارند و هر چقدر که بقیه زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می‌کنند، آنها بازهم بیشتر از دیگران وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند.

در سال‌های آتی، مردم بیشتر وقت خود را در جوامع دیجیتالی خواهند گذراند

با آسان شدن روش‌های ارتباطی افزایش زمان آنلاینی مسئله کاملا مشخصی است. برای درک این مسئله، فقط کافیست به انقلاب پیام‌های کوتاه و تحول تماس‌های ویدئویی فکر کنید.

حتی اگر به روزهای اول تحول بازی‌های آنلاین نگاه کنید، تنها وسیله ارتباط از طریق باکس‌های کوتاه پیام متنی بود. الان، هدست‌ها و وب کم‌هایی وجود دارند که امکان شنیدن صدا و دیدن تصویر هم بازی‌ها را به گیمرها می‌دهند. این تحولات فرصت‌های جدید و متعددی برای جوامع مجازی ایجاد کرد. به کمک این فرصت‌ها، جوامع مجازی همراه با جوامع واقعی و فیزیکی‌مان رشد و پیشرفت می‌کنند. کافیست به غوغای بازی فورتنیت (Fortnite) در بین جوانان و کودکان نگاه کنید. فورتنیت ممکن است فقط یک بازی کامپیوتری باشد، اما هیچ گاه در پروژه‌ها این اتفاق رخ نداده است که بازیکنان در حین بازی گروهی، با یکدیگر به توافق برسند.

تا زمانی که مردم به دنبال افرادی با علایق و سرگرمی‌‌های مشابه هستند، سعی می‌کنند برای ارتباط با آنها روش‌های بهتری پیدا کنند و از شرکت دیجیتالی خود لذت می‌برند، جوامع آنلاین همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند.

هیچ شکی نیست که تکنولوژی‌های جدید نحوه ارتباط و تعامل مردم را تغییر می‌دهند. تنها سوالی که باقی می‌ماند مربوط به شکل این تعاملات در آینده است. اگر می‌خواهید اولین نفری باشید که جواب این سوال را می‌دانید، بهتر است که چشم از انجمن‌ها و گروه‌های گیمینگ (gaming) برندارید.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.