پنج روند رو به رشد کسب‌‌وکارها در سال 2019

کسب‌‌وکارهای تجاری برای آن‌‌که بتوانند موفق عمل کنند و سود بیشتری را کسب کنند، می‌‌بایست روندهای موفقیت‌‌آمیز کسب‌‌وکار را دنبال کنند. این روندها و اقدامات موجب افزایش بهره‌‌وری و گسترش کسب‌‌وکار خواهد شد. در ادامه پنج اقدام مهمی که بیشتر کسب‌‌وکارها باید در سال 2019 به آن توجه کنند، توضیح داده شده است.

0 76

از یک طرف پیشرفت‌‌های سال به سال باعث می‌‌شوند که شرکت‌‌های مختلف بزرگ شوند. از طرف دیگر شرکت‌‌ها نمی‌‌توانند بسیاری از عوامل را که بر آن‌ها‌‌ دیکته می‌‌شود، کنترل کنند. برای مثال آیا درآمد افزایش یافته است یا خیر. تلاش یک نفر یا حتی یک شرکت نمی‌‌تواند با روند کلی صنعت در سال 2019 مقابله کند.

با این حال، در حال حاضر به نظر می‌‌رسد که شرایط برای اقتصاد آمریکا امن باشد. طبق آخرین پیش‌‌بینی فدرال رزرو، تولید ناخالص ملی ایالات متحده آمریکا در سال 2019، 2.5 درصد افزایش خواهد یافت و تورم نیز به حدود 2 درصد خواهد رسید. تنها چالش چشمگیر برای شر‌‌کت‌‌های در حال رشد، کاهش نرخ بیکاری است که ممکن است در سال 2019 به 3.5 درصد برسد.

برای جلوگیری از اتخاذ تصمیمات اشتباه که می‌‌تواند به کسب‌‌وکار شما آسیب برساند، روند‌‌های زیر را در نظر داشته باشید.

1. مشتریان خواهان کنترل بیشتر روی داده‌‌های شخصی خود خواهند بود

در ماه می مقرره عمومی حفاظت از داده‌‌های شخصی اتحادیه اروپا به تایید رسید. این مقرره منعکس‌‌کننده منافع مصرف‌‌کنندگان در زمان ارتباط با کنترل‌‌کنندگان داده‌‌های شخصی از جمله موتور‌‌های جستجو و کسب‌‌وکارهای اینترنتی است. پس از آن نیز بسیاری از ایالات‌‌های مختلف آمریکا اقدام به تصویب قوانینی در خصوص نحوه استفاده کسب‌‌وکارها از داده‌‌های خصوصی و فروش‌‌ آن‌ها‌‌ کردند.

بنابراین در سال آینده از خرید داده‌‌ها اجتناب کنید، یا در غیر این صورت این داده‌‌ها را بدون رضایت مصرف‌‌کننده بدست نیاورید. این مسئله نه تنها دردسر حقوقی و قضایی دارد بلکه Deloitte گزارش می‌‌دهد که 71 درصد از داده‌‌های خرید شده نادرست هستند.

پس اطلاعات مشتریان را از کجا بدست آوریم؟ در پاسخ باید گفت که از خود مشتریان این اطلاعات را دریافت کنید. برای مثال با دادن هدیه یا نظرسنجی یا برگزاری مسابقه می‌‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین توجه داشته باشید که شخصیت هر فردی متفاوت است و کسب اطلاعات درست و دقیق تنها از طریق ارتباط با خود مشتری امکان‌‌پذیر است.

2. وام‌‌های جایگزین همچنان رشد خواهند کرد

وام‌‌‌‌های غیربانکی برای سال‌‌هاست که در حال رشد هستند، اما سال 2018 رشد به مراتب بیشتری داشتند. با توجه به این که حدود 80 درصد از برنامه‌‌های کاربردی وام‌‌های تجاری کوچک رد می‌شوند، بنیان‌‌گذاران استارت‌‌آپ‌‌ها به طور گسترده‌‌ای به دنبال سرمایه‌‌داران غیرسنتی برای جذب سرمایه هستند.

اما وام دهندگان جایگزین نه تنها میزان پذیرش همتایان رسمی خود را سه برابر می‌‌کنند؛ بلکه به منظور رقابت، کل روند وام دادن را ساده می‌‌کنند. Kabbage، یک شرکت وام‌‌دهی آنلاین مستقر در آتلانتا است که در سال 2008 تاسیس شد. این شرکت می‌‌گوید که کسب‌‌وکارهای کوچک اکنون بیش از 10 میلیون دلار از طریق پلتفرم آن‌ها‌‌ دسترسی دارند. این شرکت GreenHouse را نیز راه‌‌اندازی کرده است، که به کسب‌‌وکارها توصیه‌‌های ویژه‌‌ای از قبیل Bob Vila، Tabatha Coffey و دیگر صاحبان کسب‌‌و‌‌کار درباره ساخت، اندازه‌‌گیری و رشد یک شرکت ارائه می‌‌کند.

یکی از سریع‌‌ترین انواع در حال رشد طرح‌‌های مالی جایگزین، وام دهی همتا به همتا است. از سال 2006، وام دهی همتا به همتا به میزان 110 درصد در سال رشد داشته است. مرکز مشاوره مالی NerdWallet ده‌‌ها گزینه‌‌ را برای مخاطبان و مشتریان خود ارائه می‌‌دهد. با برخی از وام دهندگان همتا به همتا هزینه مشاوران سرمایه گذاری ثبت شده را تا 9 درصد پایین می‌‌برد و نیازهای درآمد سالانه را در بر می‌‌گیرند. استارت‌‌آپ‌‌ها در آینده برای پیدا کردن تامین مالی زیاد تلاش نخواهند کرد.

3. هرآنچه را که می‌‌توان شخصی کرد، شخصی خواهد شد

Epsilon امواجی را در سال 2018 ساخته است که بسیاری از شرکت‌‌ها به آن مظنون هستند. بسیاری از مصرف‌‌کنندگان ترجیح می‌‌دهند که با برندهایی کار کنند که تجربه‌‌های شخصی را ارائه می‌‌دهند. شخصی‌‌سازی می‌‌تواند انواع مختلفی داشته باشد، اما بررسی Epsilon نشان می‌‌دهد که محبوب‌‌ترین آن‌ها‌‌یی هستند که کوپن‌‌هایی را براساس موقعیت مکانی مشتری، ارتباط از طریق کانال‌‌های موردنظر مشتری و براساس توصیه‌‌های مربوط به خرید‌‌های گذشته و سابقه خدمات ارائه می‌‌شود.

سال آینده، یک صفحه از Dunkin’ Donuts بگیرید. برند صبحانه اخیرا گزارش داده است که 3.6% نرخ بهره برای یک کمپین کوپن موبایل با هدف رقابت مشتریان در جزیره روهد (Rhode Island) قرار داده است.

نوع دیگری از شخصی‌‌سازی که مطمئنا برای آن باید پول پرداخت کرد،یک راهبرد ارتباطی “کانال انتخابی” است. مصرف‌‌کنندگان از مکالمات زنده به نفع خدماتی که نیازی به صحبت کردن ندارند مانند SMS و رسانه‌‌های اجتماعی دور می‌‌شوند. کانال‌‌های اتوماتیک نیز با محبوبیت رو به رشد هستند، در حالی که حداقل 49 بار در هر هفته با استفاده از chatbots یا دستیارهای خودکار مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. با این مطلب، 45 درصد از مصرف‌‌کنندگان تا زمانی که سرویس موثر باشد به کانال دسترسی خواهند داشت.

4. خدمات اشتراکی (subscription) به سرعت افزایش خواهد یافت

با وجود رشد حق اشتراک در سال‌‌های گذشته، این صنعت همچنان در هر ماه حدود یک درصد رشد می‌‌کند. خوراک، لوازم آرایشی، پوشاک، همچنان محبوب‌‌ترین کالاهایی هستند که حق اشتراک آن‌ها‌‌ دریافت می‌‌شود. با این وجود این بازار ظرفیت بسیاری برای رشد دارد. این‌‌که در این بازار فروشنده اسباب بازی بفروشد یا نرم‌‌افزار آنچنان اهمیتی ندارد، آنچه اهمیت دارد این است که شرکت‌‌ها از این روش استفاده کنند. کسب‌‌وکارهای مرتبط با حق اشتراک 5.5 برابر سریع‌‌تر از همتایانS&P 500 رشد می‌‌کنند. مشترکان این شرکت‌‌ها سه برابر بیشتر از شرکت‌‌های غیراشتراکی اقدام به سفارش می‌‌کنند.

5. شرکت‌‌هایی که تعهد اجتماعی ندارند به زحمت خواهند افتاد

مسئولیت‌‌های اجتماعی شرکت‌‌ها به طور مداوم در در سال‌‌های روبه افزایش بوده است، اما در سال 2018 جنبش بزرگی در این زمینه دیده شد. در اوایل سال جاری، لری فینک، مدیر عامل شرکت Blackrock، به مدیران خود گفت که شرکت او در هنگام اختصاص بودجه میزانی از بودجه را به بخش مسئولیت‌‌پذیری اجتماعی اختصاص خواهد داد. در همان ماه، مارک زاکربرگ اعلام کرد که فیس بوک الگوریتم‌‌های خود را برای تعیین اولویت‌‌بندی پست‌‌ها از دوستان و خانواده تغییر می‌‌دهد، حتی اعلام کرد که این کار موجب می‌‌شود که کاربران زمان کمتری را در این پلتفرم صرف کنند. انتظار می‌‌رود در سال 2019 مسئولیت اجتماعی شرکت‌‌ها بخشی از فعالیت‌‌های مهم آن‌ها‌‌ را به خود اختصاص دهد. شرکت‌‌هایی که نمی‌‌دانند از کجا باید آغاز کنند باید نگاهی به تلاش‌‌های شرکت Patagonia’s CSR بیندازند. این شرکت اقداماتی متعددی در زمینه مسئولیت‌‌های اجتماعی خود از قبیل انجام کارهای داوطلبانه خیریه، کمک‌‌های محیط زیستی و بسیاری دیگر انجام داده است. بخشی از چالش امسال این شرکت در سال نو این است که چگونه سال نو را جذاب‌‌تر و لذت‌‌بخش‌‌تر کنند.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.