هراس از انقلاب فینتک: بانکداران بریتانیایی از تغییر می‌ترسند

گزارش جدیدی از بانکداران بریتانیایی نشان می‌دهد که تهدید جدی به سیستم‌های بانکداری سنتی از سوی استارتاپ‌های فینتک وجود داشته و طبق نظرسنجی صورت‌گرفته از بانکداران، جذاب نبودن سیستم‌های بانکی سنتی و هماهنگ نبودن با انتظارات مشتریان از دلایل عقب افتادن آن‌ها بوده و پیش‌بینی می‌شود که در ۵ سال آینده نیاز به تغییرات بنیادینی در مدل کسب و کار خود داشته باشند.

0 87

گزارشات جدید از صنعت بانکداری بریتانیا استارتاپ‌های فینتک را به عنوان تغییردهنده‌های کلیدی در نگاه بازیگران بزرگ این صنعت می‌داند. گزارش بانکی MoneyLive که اخیرا بوسیله Marketforce LIVE منتشر شده اشاره دارد که بانکداری بریتانیا، بعد از مشاوره با ۶۰۰ بازیگر مهم در این صنعت، چنین استارتاپ‌هایی را به عنوان یک “تهدید جدی” به مدل کسب و کار خود می‌پندارد.

این گزارش تلاش داشت که بداند موسسات مالی سنتی، با توجه به رشد بی‌رویه سرویس‌های شرکت‌های فینتک، آینده خود را از نظر بیس مشتری و چشم‌اندازهای کسب و کار چگونه می‌بینند.

تجربه کاربری بهتر و برندها

با توجه به داده ارائه شده، ۸۱ درصد اعتقاد دارند که تجربه مشتری و کیفیت سرویس دلایل مهم‌تری برای نگه‌داری مشتری هستند تا اعتماد به برندهای موسسات بزرگ. اضافه کردن به دوراهی که جلوی بانکداری بریتانیا قرار دارد، حقیقتی است که ۷۹ درصد از آن‌ها اعتقاد دارند که استارتاپ‌های فینتک “برند‌های جذاب‌تری” دارند.

۵۹ درصد اعتقاد دارند که فینتک‌های مشتری‌مدار پتانسیل جایگزین کردن کلی آن‌ها را دارند و یا حداقل “تهدیدی جدی” برای روابطشان با مشتری‌ها هستند و این در صورتی است که مدل‌هایشان در آینده نزدیک تغییر آنچنانی نداشته باشد.

How great a threat do new intermediaries pose to banks relationships with their customers

۴۶ درصد از بانک‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند اعتقاد دارند که استارتاپ‌های فینتک “تهدیدی جدی” محسوب می‌شوند

در گزارش آمده است که:

تقریبا ۶ از ۱۰ (۵۹ درصد) از بانکداران مورد نظرسنجی واقع شده واسطه‌های جدید را تهدیدی جدی به روابطشان با مشتریان خود می‌دانند… از آمازون تا Airbnb، نتفلیکس تا اوبر، داستان تغییرات بنیادین دیجیتالی برای آنانی که قادر به هماهنگ شدن با تجربه شخصی‌سازی‌شده و متقاعدکننده نیستند، به قیمت جلوگیری از ورود کاربران جدید برایشان تمام می‌شود.

۷۱ درصد از افراد مورد پرسش همچنین تایید کرده‌اند که در خصوص پیام‌رسانی برندی، بانک‌ها با خواسته‌های مشتری در قبال سرعت و سادگی و راحتی کارا نبوده‌اند. با این وجود، هیچ جواب همه‌گیرانه‌ای برای اینکه آینده سرویس‌های بانکی بعد از تغییرات فینتکی‌ها چه باشد را ندارند. ۳۱ درصد انتظار دارند که بانک‌های چالشگر از این تغییرات نهایت سود را ببرند، در حالی که ۳۰ درصد معتقدند که فینتک‌ها جای بانک‌ها را خواهند گرفت.

در این حین، بانک‌ها پیش‌بینی می‌کنند که پذیرش فینتک‌ها به استفاده حداکثری به مانند شکل زیر خواهد رسید.

percentage of banking customers

پذیرش راه‌حل‌های فینتکی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد

با توجه به تهدید فینتک و پذیرش در حال گسترش و غیرقابل توقف‌شان در آینده بلندمدت، ۹۳ درصد از پاسخ‌دهندگان توافق دارند که در ۵ سال آینده، اگر بانک‌ها می‌خواهند زنده‌ماندن در این شرایط و هم‌زیستی با فینتک‌ها را تجربه کنند، کسب و کار و مدل‌های کسب درآمدشان باید تحت تغییرات بنیادینی قرار بگیرد.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.