نوآوری Visa برای زنان کارآفرین: پروژه‌ She’s Next در راه است

هر چند آمار و ارقام حاکی از آن است که تعداد زنان کارآفرین روز به روز بیشتر می‌شود، اما همچنان شرکت‌هایی که به رهبری آن‌ها به راه‌اندازی می‌شوند، مشکلات زیادی در تأمین دخل و خرج و بقای خود دارند. همین مسئله باعث شده تا شرکت VISA)Visa) با همکاری شرکای خود یک استراتژی نوآورانه‌ی تازه به نام She’s Next را آغاز کند که شامل کارگاه‌های مشاوره و منتورینگ مختلف طی یک سال خواهد بود.

0 87

اگر دانش، قدرت است، پس دانش مشترک هم… قدرت مشترک است.

به همین دلیل، شرکت Visa روز سه‌شنبه (15 ژانویه) اعلام کرد که یک استراتژی نوآورانه‌ی جهانی به نام She’s Next را راه‌اندازی کرده است که از Visa قدرت گرفته و به دنبال حمایت از پیشرفت کسب و کارهای کوچک با مالکان زن در سراسر جهان از طریق تحقیق، تجربه و تکنولوژی‌های اشتراکی است.

این رونمایی از آنجا می‌آید که از سال 2014 میلادی، بیش از 163 میلیون زن کسب و کارهایی را در سراسر جهان راه‌اندازی کردند، با نرخی که کسب و کارهای راه‌اندازی‌شده توسط مردان را پشت سر گذاشته است.

این شرکت گفته است که یک پیشنهاد کلیدی در راستای پروژه‌ She’s Next، تحقیق خواهد بود و یافته‌های اولیه از یک گزارش هنوز منتشرنشده که به سفارش این شرکت صورت گرفته حاکی از آن است که در میان زنان صاحب کسب و کارهای کوچک در ایالات متحده، انگیزه‌های اصلی برای راه‌اندازی کسب و کار، دنبال‌کردن علاقه (48 درصد)، داشتن استقلال مالی (43 درصد) و داشتن انعطاف‌پذیری (41 درصد) بوده است.

اما هر جا که خبر از علاقه و میل به استقلال مالی باشد، اضطراب گره‌خورده با نگرانی‌های مالی هم وجود خواهد داشت.

چیزی نزدیک به 73 درصد از آن‌هایی که مورد بررسی این گزارش قرار گرفتند، گفتند که همچنان برایشان دشوار است که منابع مالی مورد نیاز را جمع‌آوری کنند و کسب و کار را از زمین بلند کنند و 61 درصد از آن‌ها هم اعلام کردند که آن‌ها خودشان منابع مالی کسب و کارشان را تأمین کرده‌اند.

چه چیزی در دستور کار قرار دارد؟

غروب دوشنبه، شرکت Visa طی یک گردهمایی در نیویورک در انتظار راه‌اندازی این پروژه گفت رویدادهایی که طی یک کمپین یک ساله داریم شامل کارگاه‌های تعاملی خواهند بود که به شیوه‌ی جامعه به جامعه (community-by-community) طراحی شده‌اند.

یک افتتاحیه‌ی شروع به کار در 30 ژانویه در آتلانتا شامل دسترسی به متخصصین Visa و کارآفرینانی که در هر دو سطح ملی و جهانی فعال هستند، خواهد بود. به ویژه، در رویداد آتلانتا، شرکت‌کنندگانی از کمپانی‌های Visa، اسکووِر (Square) و یِلپ (Yelp) در کارگاه‌ها حضور خواهند داشت.

علاوه بر آن، این شرکت اعلام کرده که در حال راه‌اندازی فاز دوم کمپین تبلیغات خود موسوم به « پول در حال تغییر است » (Money is Changing) می‌باشد و این کمپین زنان نسل هزاره را مورد توجه قرار خواهد داد، با تمرکز بر روی قدم‌هایی که آن‌ها در راستای غلبه‌کردن و پشت سر گذاشتن چالش‌های مرتبط با پول برداشته‌اند.

طی مصاحبه‌ای با کارن وبستر (Karen Webster) از خبرگذاری پایمِنتس (PYMNTS)، دیوید سیمون (David Simon)، معاون ارشد رئیس و رئیس بخش جهانی کسب و کارهای کوچک و متوسط در شرکت Visa، در اشاره به شبکه‌ی زنان She’s Next گفت که این پروژه توسط « جمع زنان بنیان‌گذار » (Female Founder Collective) حمایت خواهد شد؛ گروهی با بیش از 3000 عضو که سال گذشته شروع به کار کرد و به دنبال فراهم‌کردن حمایت و تخصص همکارانه در میان زنان کارآفرین است.

او گفت:

ما می‌دانیم که این یک بخش بحرانی در سراسر جهان است و می‌بینیم همانطور که کسب و کارهای کوچک رشد می‌کنند، این یکی از سریع‌ترین رشدها را در میان سایر بخش‌ها دارد

به گفته‌ی او، پروژه‌ی She’s Next از کسب و کارهای حاضر یا تازه استقبال خواهد کرد و با رویکرد « یک قدم در هر زمان » خواهد دید که چگونه برای حیطه‌های تخصصی مشخص، « تقاضا با عرضه مطابقت خواهد کرد.» به عنوان نمونه، سیمون می‌گوید رویداد 30 ژانویه‌ آتلانتا بر روی بازاریابی دیجیتال تمرکز خواهد داشت که در میان مهم‌ترین انتخاب‌ها برای یک موضوع اولیه تشخیص داده شده است.

این کارآفرینان دوست دارند که مهارت‌های رسانه‌ اجتماعی خود را بهبود بخشیده تا دسترسی خود را گسترده‌تر کرده و باعث رشد شرکت‌های خود شوند. سیمون گفت که در حین اینکه جلوتر می‌رویم، نظراتی اتخاذ خواهند شد تا مشخص شود که کدام موضوعات در پنل‌های آینده بایستی در نظر گرفته شوند.

علاوه بر بخش‌های منتورینگ (mentoring) برنامه، سیمون به وبستر گفت که این فرصت هم وجود خواهد داشت تا از ابزارهای نگهداری توسعه‌داده‌شده توسط Visa و شرکای آن بهره گرفته شود، با چشم‌داشتن به این واقعیت که منابع محدود هستند و این دسترسی به سرمایه‌گذاری هم می‌تواند محدود باشد.

سیمون به اعداد و ارقامی اشاره کرد که نشان می‌دهند بخش عمده‌ زنان در دسترسی به منابع مالی مشکل دارند و اینکه تحصیلات برای صاحبان این کسب و کارهای کوچک کلیدی باقی مانده است، اعتقادی که در یک مصاحبه‌ی مجزای PYMNTS در رویداد نیویورک با سوزان کِریری (Suzan Kereere)، رئیس بخش فروش و دستاوردهای تاجران در Visa، تکرار شد.

کریری گفت که تا به امروز « صحبت‌های کافی » پیرامون معضلاتی که در طی این برنامه‌ی تازه بررسی می‌شوند، صورت نگرفته است. به همین خاطر، به عنوان نمونه، شرکت‌های کوچک‌تر ممکن است برای وام کسب و کار به Square Capital سر بزنند (و علاوه بر حضور فیزیکی، برای پرداخت‌ها حضور مالی را هم بپذیرند)، به خصوص برای تأمین بودجه‌ای که سرمایه‌ در گردش لازم دارد و علی‌الخصوص در بخش خرده‌فروشی که به سرعت در حال تغییر است. آتلانتا به عنوان قطبی برای کارآفرینی وجود دارد و پروژه‌ی She’s Next به دنبال حضور جهانی، مناطقی به دور و دستی بریتانیا، هند و مکزیک را هم هدف قرار خواهد داد.

سیمون اشاره کرد که به جهت فراهم‌کردن ابزارهایی برای زنان کارآفرین به جهت شتاب‌دهی به رشد کسب و کار آن‌ها، شرکت‌های اسکوور (Square) و یِلپ (Yelp) شرکای اولیه‌ی گره‌خورده به She’s Next هستند.

او در رابطه با تلاش‌های آتی اینگونه گفت:« ما به این سمت می‌رویم تا به بررسی همه‌ی شرکای درون خانواده‌ی Visa ادامه دهیم» و اشاره کرد که شرکای جهانی شرکت که مجوزها را صادر می‌کنند، «بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک را درون پرونده‌های خود بر یک پایه‌ی محلی، یک پایه‌ی ملی و یک پایه‌ی جهانی» در اختیار دارند.

علاوه بر این، پروژه‌ Visa Commerce (که به تاجران اجازه‌ی متصل‌نمودن دارندگان کارت به سفارش‌ها را می‌دهد) می‌تواند مشتریان را وفادارتر کند. او گفت که « Visa دایرکت » (Visa Direct) با تحویل بودجه‌های آنی می‌تواند به پرداخت‌های سریع‌تر فروشندگان کمک نماید.

هدف کلیدی، آنطور که سیمون و کریری در گزارشات مرتبط با خود به PYMNTS گفتند، کمک به شرکت‌های کوچک‌تر تحت رهبری زنان است تا از عهده‌ی دخل و خرج خود برآیند و همچنین فراهم‌کردن یک فرصت که آموزش، منتورینگ و تکنولوژی را در کنار هم آنطور که سیمون می‌گوید « در بهترین حالت نوآوری، بهترین حالت پذیرش و بهترین حالت پرداخت‌ها » به ارمغان آورد.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.