« مشتری خود را بشناسید » (KYC) چیست؟

مشتری خود را بشناسید » (KYC) فرآیندی است که به یک کسب و کار اجازه‌ تأیید هویت مشتریان خود و کاهش خطر اقدامات غیرقانونی را می‌دهد. این فرآیند برای هر دو گروه مشتریان و مشاوران مالی سودمند است چرا که به مشتریان این اطمینان را می‌دهد که مشاورانشان با چشمانی باز پیشنهادات خود را به آن‌ها ارائه می‌کنند و به مشاوران قدرت تشخیص سازگاری یک پیشنهاد با توجه به سابقه‌ی مشتری را می‌بخشد.

0 262

فرم « مشتری خود را بشناسید » یک فرم استاندارد در صنعت سرمایه گذاری است که این اطمینان را می‌دهد که مشاوران سرمایه گذاری اطلاعات دقیقی را درباره‌ ریسک‌پذیری، دانش سرمایه گذاری و موقعیت مالی مشتریان خود می‌دانند.

فرم‌های KYC از هر دو گروه مشتریان و مشاوران مالی حفاظت می‌کنند. مشتریان با دادن آگاهی به مشاور سرمایه گذاری خود از اینکه چه سرمایه گذاری‌هایی به بهترین شکل با شرایط شخصی آن‌ها متناسب است، از خود محافظت می‌کنند. مشاوران سرمایه گذاری هم با دانستن اینکه چه چیزی را می‌توانند یا نمی‌توانند در سبد سرمایه گذاری مشتریان خود لحاظ کنند.

تجزیه و تحلیل « مشتری خود را بشناسید » – KYC

قانون « مشتری خود را بشناسید » (KYC) یک الزام اخلاقی برای کسانی در صنعت اوراق بهادار است که طی افتتاح و نگهداری حساب‌ها با مشتریان سر و کار دارند. دو قانون وجود دارند که در جولای 2012 اعمال شده‌اند و در کنار هم این موضوع را پوشش می‌دهند: قانون 2090 سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) (مشتری خود را بشناسید) و قانون 2111 همان سازمان (سازگاری). این قوانین بر جا هستند تا هم از کارگزار-فروشنده و هم از مشتری حمایت کنند و به شکلی که کارگزاران و شرکت‌ها منصفانه با مشتریان معامله کنند.

قانون 2090 مشتری خود را بشناسید اساساً بیان می‌کند که هر کارگزار-فروشنده باید تلاشی معقول را در زمان افتتاح و نگهداری حساب‌های مشتری به کار گیرد. این یک الزام است که از سوابق مربوط به واقعیت‌های ضروری هر مشتری آگاهی داشته و آن‌ها را نگهداری کنند هم چنین هر شخصی که اختیار عمل از جانب مشتری دارد، شناسایی گردد.

قانون KYC در ابتدای یک رابطه‌ی مشتری-کارگزار مهم است تا واقعیت‌های ضروری هر مشتری را پیش از اینکه هر پیشنهادی ارائه شود، برقرار کند. واقعیت‌های ضروری آن‌هایی هستند که برای خدمت‌رسانی موثر به حساب مشتری و آگاهی‌داشتن از هر گونه دستورالعمل رسیدگی ویژه برای حساب، مورد نیاز هستند. علاوه بر این، کاگزار-فروشنده لازم است تا با هر شخصی که اختیار عمل از جانب مشتری دارد، آشنا باشد و کارگزار-مشتری لازم است تا مطابق با تمامی قوانین، مقررات و احکام صنعت اوراق بهادار عمل نماید.

قانون سازگاری

همانطور که در قوانین شیوه‌های منصفانه‌ی سازمان FINRA می‌توان یافت، قانون 2111 پشت سر قانون KYC حرکت می‌کند و موضوع ارائه‌ پیشنهادات را پوشش می‌دهد. قانون سازگاری 2111 ذکر می‌کند که یک کارگزار-فروشنده بایستی دلایل معقولی در زمان ارائه‌ی یک پیشنهاد داشته باشد که بر پایه‌ شرایط و نیازهای مالی مشتری، متناسب با او باشد. این مسئولیت بدان معنا است که کارگزار-فروشنده مروری کامل از پروفایل و واقعیت‌های فعلی مشتری از جمله دیگر اوراق بهادار مشتری را پیش از انجام هر گونه خرید، فروش یا مبادله‌ی یک ورق بهادار انجام داده است.

ایجاد یک پروفایل مشتری

مشاوران و شرکت‌های سرمایه گذاری مسئول شناختن شرایط مالی هر مشتری با جستجو و جمع‌آوری سن، دیگر سرمایه گذاری‌ها، وضعیت مالیات، نیازهای مالی، تجربه‌ی سرمایه گذاری، افق زمانی سرمایه گذاری، نیازهای نقدینگی و ریسک‌پذیری مشتری هستند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ملزم کرده است که یک مشتری جدید اطلاعات مالی دقیقی که شامل نام، تاریخ تولد، آدرس، وضعیت استخدام، درآمد سالانه، دارایی خالص، اهداف سرمایه گذاری و شماره‌های شناسایی می‌شود را پیش از افتتاح یک حساب ارائه کنند.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.