مدیرعامل کوین بیس‌‌: کریپتو به صورت واقعیت مجازی کاربرد بزرگ بعدی بلاکچین خواهد بود

ما همیشه نمونه‌هایی از واقعیت مجازی را در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم. حالا بساری از مهندسان و متخصصان به دنبال کاربرد حقیقی آن هستند. برایان آرمسترانگ، بنیانگذار یکی از بزرگترین صرافی‌‌های کریپتو یعنی کوین بیس،‌‌ باور دارد که VR می‌‌تواند به یک ابزار برای گسترش فناوری پرداخت‌‌های مجازی تبدیل شود. آن‌ها می‌‌توانند به کاربران اجازه دهند پول مجازی به دست آوردند و این پول‌های مجازی را به پول واقعی تبدیل کرده و از آن در زندگی واقعی خود استفاده کنند.

0 76

چنین چیزی یا بهترین تجربه‌‌ای خواهد بود که دنیای کریپتو تجربه خواهد کرد، یا به یک نمایش خنده‌‌دار تمام عیار تبدیل خواهد شد.

چنین بحثی در مورد واقعیت مجازی (Virtual Reality) صورت گرفته است، یک فناوری که به کاربران اجازه می‌دهد دنیایی فرضی را در مکانی کاملا جداگانه تجربه کنند. بسیاری از فیلم‌‌های موفق هالیوودی مانند Matrix و فیلم جدید Ready Player One سعی کردند نشان دهند که نسل بعدی فناوری VR به چه شکل خواهد بود. در این فیلم‌‌های سینمایی، بازیگران نقش اول در دنیایی پر از اشیاء اعجاب‌‌آور – و حتی پارانرمال – زندگی می‌‌کنند. آن‌ها دارای شغل (حتی اگر در مورد دزدیدن یک کلیدساز باشد)، فِراری‌‌های گران‌‌قیمت و حتی یک معشوقه بودند تا با کمک وی پا به فرار بگذارند.

به دور از داستان‌‌های علمی تخیلی، مهندسین اکنون به دنبال استفاده‌‌های واقعی هستند تا بتوانند از VR در دنیای خودمان استفاده کنند. این فناوری اکنون در اختیار گیمرها قرار دارد، که در بازی‌‌های بسیار شگفت انگیز و در کنسول‌های Play Station و Xbox در دسترس است. جدای از این نکته، احتمال حذف لایه‌‌ی میانی کیبورد و ایمیل و استفاده از آواتار برای انتقال اطلاعات در محل کار نیز در حال بررسی است.

به همین دلیل است که برایان آرمسترانگ، یکی از موسسان یکی از بزرگترین صرافی‌‌های کریپتو یعنی کوین بیس‌‌ باور دارد که VR می‌‌تواند به یک ابزار برای گسترش فناوری پرداخت‌‌های مجازی تبدیل شود. آن‌ها می‌‌توانند به کاربران اجازه دهند پول مجازی به دست آوردند، که قادرند با خود به دنیای واقعی برده و مانند هر پول فیات دیگری خرج کنند.

آرمسترانگ توضیح می‌‌دهد که

دلیل آن ساده است. زمانی که مردم در دنیای مجازی با یکدیگر داد و ستد می‌‌کنند، استفاده از ارز یک کشور منطقی نخواهد بود. مردم از تمام دنیا در این مکان‌‌های مجازی جمع خواهند شد و استفاده از ارز یک کشور در دنیای دیجیتالی انحصارطلبانه (و یا حتی بی‌‌ادبانه) خواهد بود. به علاوه، ارز دیجیتال مردم را تشویق خواهد کرد تا زمان بیشتری را در این دنیاها بگذارنند (جایی که می‌‌توانند پول واقعی به دست آوردند) و همین زنجیره باعث خواهد شد که شرکت ها به دنبال ساختن چنین دنیاهایی باشند

بیت کوین در واقعیت مجازی

آرمسترانگ به سکه‌‌های مسی در فیلم Ready Player One اشاره می‌‌کند. این سکه‌‌ها نوعی از گنج یا پاداش بودند که یک شخصیت در داخل OASIS، یک دنیای واقعیت مجازی، به آن‌ها دست پیدا می‌کند. بازیکن‌‌ها از یک کیسه برای حمل آن‌ها استفاده می‌‌کنند.

آرمسترانگ چنین پیشنهاد می‌‌دهد که توسعه‌‌دهندگان چنین دنیاهای مجازی می‌‌توانند ارز دیجیتالی متمرکز خود را بسازند یا از ارزهای غیرمتمرکز مانند بیت کوین یا اتریوم استفاده کنند. وی همچنین گذران وقت بیشتر مردم را در دنیای مجازی تصور می‌‌کند تا بتوانند درآمد غیرفعال به دست آورند، مخصوصا زمانی که در دنیای واقعی قابل استفاده باشد.

آرمسترانگ توضیح داد: “مشتریان چنین محصولاتی می‌‌توانند پولی را که در دنیای مجازی به دست آورده‌‌اند، به پول معمولی تبدیل کنند تا بتوانند قبض‌‌های خود را پرداخت کنند. این کار به تبدیل کردن واقعیت مجازی از یک سرگرمی به شغل تمام‌‌وقت یا یک سبک زندگی کمک شایانی خواهد کرد”.

اگرچه این تئوری مانند یک داستان علمی تخیلی به نظر می‌‌رسد، اما باز هم از جنبه فناوری بسیار جالب توجه است. چه کسی میداند، دیگر لازم نیست هیچکس برای کار به اداره برود، چرا که تنها لازم است هدست را به سر کرده و کارها را از طریق آواتار خود انجام دهید.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.