راهکار گود مانی (Good Money) برای ایجاد انگیزه در افراد مشهور برای تبلیغ ارز رمزها

گود مانی یک پلتفرم بانکداری موبایلی نسل‌‌ هزاره است که با قابلیت تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال به کاربران سراسر دنیا اجازه می‌‌دهد تا عضوی از یک دنیای عادلانه‌‌تر و شفاف‌‌تر باشند. گود مانی طبق اخباری که از ماه جولای ۲۰۱۸ آغاز شده، قصد انجام یک عرضه بزرگ مالی دارد. نکته مهم در مورد این محصول این است که یک کیف ‌‌پول موبایل ارز رمزی، نقش بانک، سیستم پرداخت و سرمایه‌‌ گذاری را نیز بر عهده بگیرد.

0 77

یکی از موسسان سابق ترایو مارکت (Thrive Market) به نام گونار لاولیس (Gunnar Lovelace)، با بکارگیری دوباره شبکه “مگا بلاگرها” ، قصد دارد طرفداران فیتنس را به صنعت ارز رمزنگاری‌‌ شده جذب کند.

اما اگر لاولیس تا این حد کارهای خود را علنی به جلو می‌‌برد، چرا شرکت او تا به حال اصلا کارهای خود را علنی نکرده است. وب‌‌سایت شرکت هیچ اطلاعاتی از آن‌‌ها دربر ندارد و آن‌‌ها تا به حال صحبت‌‌های زیادی نیز درباره پروژه‌‌ها و رویدادهای خود نکرده‌‌اند.

با این وجود طبق برخی مدارک که کوین‌‌دسک (CoinDesk) بدست آورده، اطلاعاتی درباره پروژه‌‌ی گود مانی به ما می‌‌دهد. این مدارک به شرح زیر است.

” گود مانی یک پلتفرم بانکداری موبایلی نسل‌‌ هزاره است که با قابلیت تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال به کاربران سراسر دنیا اجازه می‌‌دهد تا عضوی از یک دنیای عادلانه‌‌تر و شفاف‌‌تر باشند”

گود مانی طبق اخباری که از ماه جولای ۲۰۱۸ آغاز شده، قصد انجام یک عرضه بزرگ مالی دارد و طبق مدارک SEC در ماه سپتامبر، تا به حال به میزان ۲۲ میلیون دلار بدست آورده و به میزان ۴۰ میلیون دلار هم به شکل نوت‌‌هایی ارائه داده است.

نکته مهم در مورد این محصول این است که یک کیف ‌‌پول موبایل ارز رمزی، نقش بانک، سیستم پرداخت و سرمایه‌‌ گذاری را نیز بر عهده بگیرد و کارهای انسان دوستانه‌ای را به کاربران خود (با بودجه ناشی از سود شرکت) بسپارد.

بسیاری از وعده‌‌های گود مانی برای برخی از دنبال‌‌کنندگان ICOها آشنا به نظر می‌‌رسد. چیزهایی مثل تراکنش‌‌های سریع، کارمزد کم، رابط کاربری خوب اما یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌‌های گود مانی توجه آن به بازاریابی است. گود مانی در یکی از اسناد خود درباره اکوسیستم توکنی گود مانی، از برنامه‌ای با هدف جمع آوری بیش از ۸۰ میلیون دلار با فروش توکن‌‌های امنیتی GDMY یا “سهام خوب” شرکت صحبت می‌کند.

عموم مردم می‌‌توانند منتظر ارائه ۱۵ میلیون سکه باشند (هر چند قیمت توکن‌‌ها هنوز مشخص نشده است). موسسان شرکت مقدار ۱۰ میلیون دلار با ارزشیابی ۴۰ میلیون دلار (یا ۰.۰۰۲۴ دلار بر هر تاکن) قرار داده‌‌اند.

در این سند صحبت از بودجه‌‌ بندی‌‌ ساده‌‌ای برای هزینه‌‌ها شده است و بازاریابی در راس آن‌هاست و ۱۵ الی ۳۰ میلیون دلار به آن اختصاص داده شده و ۷ الی۱۰ میلیون به ایجاد روابط با بانک‌‌ها و ۸ الی ۱۰ میلیون هم برای توسعه فناوری اختصاص داده شده است.

اما اگر صحبت از شرکتی باشد که حول گروه‌‌ها کار می‌‌کند، آن‌‌ها کار خود را درست انجام داده‌اند. فستیوال‌‌های گود مانی یکی از ۶ بخش از نقشه بازاریابی آن‌‌ها هستند و یکی از پنج موسس آن، یکی از اعضای قدیمی برنینگ من (Burning Man) می‌‌باشد.

هدف: افراد تاثیر گذار

گود مانی برای بالا بردن سرمایه خود از شبکه‌‌های مجازی استفاده زیادی می‌‌کند.

مدارک نشان می‌‌دهند که افراد تاثیر گذار بخش اصلی بازار برای جذب مشتریان بوده‌‌اند. کسانی که ابر بلاگرها نامگذاری شده‌‌اند، در تبلیغ و جذب مشتریان نقش زیادی داشته‌‌اند.

افراد مشهوری زیادی در این موفقیت نقش داشته اند. کسانی مثل: زوئی سلدانا (Zoe Saldana) از فیلم نگهبانان کهکشان، ولنس ماما (Wellness mama)، وبلاگ‌‌نویس، مایک گری (Mike Geary) ‌‌از سایت Truthaboutabs.com، نیک ارتنر (Nick Ortner) نویسنده و میشل تم (Michelle Tam) نویسنده یک کتاب آشپزی. که البته هیچ کدام از این نام‌‌های بالا به طور مستقیم با گود مانی ارتباطی نداشتند.

یکی از مقاله‌‌های تک‌‌کرانچ (Techcrunch) به برخی از سرمایه ‌‌گذاران سلبریتی مثل سلدانا، مایکلز، جان لجند (John Legend) آهنگ‌‌ساز، جیلین مایکلز (Jillian Michaels) از فیلم بازنده بزرگ، و دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) و تونی رابینز (Tony Robbins) نویسنده اشاره کرده است.

هزینه‌‌های مرتبط با نفوذگران و انتشارگران ارتباطی با پول جمع شده در فروش توکن‌‌ها ندارد. هر سال یک سوم از ذخیره سالانه برای این منظور کنار گذاشته خواهد شد. ترایو مارکت به مردم و سازمان‌‌ها قول برابری و انصاف داده و گود مانی نیز به همین ترتیب عمل خواهد کرد.

در یکی از معدود گفتگو‌ها در این زمینه در انجمن دنیای بلاک ‌‌چین، لاولیس (Lovelace) توضیح داد که:

” ما به همراه ارتشی از افراد مشهور و با نفوذ به بازار ارز رمزی آمده‌‌ایم که به رونق بازاریابی ما و جمع آوری پول و بالا بردن پلتفرم ما بیش از هر رقیب دیگری کمک خواهد کرد.”

سیستم دو توکنی

اگر برنامه‌‌های بازاریابی در جزئیات کم‌‌کاری‌‌هایی داشته باشند، وعده ‌‌های فناوری نیز از این قاعده مستثنا نیستند. گود مانی در نظر دارد تا دو توکن مختلف برای کیف ‌‌پول کاربران ارائه کند که به آن ” core beachhead ” گفته‌اند. اگرچه مشخص نیست که روی چه بلاک ‌‌چینی قرار خواهد گرفت، اما در خلاصه معرفی کسب و کار آن‌ها آمده که از طریق فورک یا اجرا روی پلتفرم هایی مانند EOS، Hashgraph، NEO، Polkadot و غیره مقیاس دهی خواهد شد.

به گفته لاولیس: APIهای گود مانی به ما امکان کارکردن با لایه زیرین بلاک‌‌ چین را خواهند داد”

این توکن با نام گودز (GOODS) منتشر خواهد شد و هر توکن دقیقا یک دلار قیمت خواهد داشت. اما برخی مدارک خبر از این می‌دهند که تداخلاتی در استراتژی آن‌‌ها وجود دارد (که یکی از آن‌‌ها می‌‌گوید این توکن کاملا توسط دلار پشتیبانی می‌‌شود ولی دیگری می‌‌گوید که ممکن است دارای رویکردی الگوریتمی باشد).

در نهایت ۱۰۰ میلیارد GDMY به دو قسمت تقسیم شده که یکی مختص به سرمایه ‌‌گذاران و تیم گود مانی است. ۳۰.۳۱ درصد این مقدار برای موسسان و مشاوران و بقیه برای سرمایه ‌‌گذاران خواهد بود.

بخش دوم به شکلی مداوم در یک دوره ۱۶ ساله برای تامین مخارج بازاریابی و عملیات مختلف استفاده خواهد شد. طبق مدرک بدست آمده، کارمزد بانکی برای کاربران وجود نخواهد داشت، چون هزینه‌‌ها با آزاد کردن این توکن‌‌ها تامین خواهد شد. GDMY کار خود را از اول ژانویه آغاز خواهد کرد.

کاربران نیز از طریق مشتری خوب بودن می‌‌توانند توکن‌‌های GDMY دریافت کنند که در نهایت باعث افزایش میزان سود آن‌‌ها و افزایش سهم آن‌‌ها خواهد شد. این مقادیر احتمالا از بخش ذخایر سالیانه پرداخت خواهند شد. همچنین گفته می‌‌شود کاربرانی که از گودز استفاده تبلیغاتی کنند، در نهایت از ۴ تا ۸ درصد امتیاز پول بازگشتی بهره‌‌مند خواهند شد.

همه سودهای حاصل از گود مانی (از طریق کارمزد فروشنده، تبدیلات و محصولات آینده) نصف شده که نیمه اول به کارهای خیرخواهانه به انتخاب کاربران پرداخت خواهد شد و بخش دوم به افزایش ارزش GDMY در طول زمان از طریق بازخرید و قرارداد هوشمند، کمک خواهد کرد. این برنامه‌‌ها می‌‌توانند برای خاطرجمع کردن سرمایه گذاران مفید واقع شوند.

گود مانی به خود یا هیچ واسطه‌‌ای اجازه دسترسی به کلید کاربران را نمی‌‌دهد و قصد دارد با اجازه دادن به کاربران برای بازیابی پسوردهای فراموش شده‌‌ی خود، به دوست‌‌های خود اجازه دسترسی به یک کلید محرمانه در بلاکچین بدهد. شرکت این قابلیت را یک راه برای افزایش محبوبیت خود می‌‌شمارد.

ابَر تیم

منابع قابل اعتمادی به کوین‌‌دسک گفته‌‌اند که سرمایه‌‌ گذاران در مورد تیم پشت گود مانی هیجان زده شده‌‌اند چون که هر کدام از آن‌‌ها پیشینه خوبی در زمینه کسب و کار، چه در مقام موسس و چه کارمند، داشته است. برخی از آن‌‌ها در لیستی که به دست کوین‌‌دسک رسیده عبارت‌اند از:

BlockTower Capital, Multicoin Capital, Ken Howery (PayPal یکی از موسسان), Reeve Collins (Tether یکی از موسسان), Gil Penchina (Ridge Ventures) and Peter Diamandis (X Prize founder).

لاولیس یکی از موسسان ترایو مارکت، یک سایت مرتبط با محصولات و مواد غذایی سالم بود و پیش‌تر نیز به گفته انجل لیست (angelList) در Strategy Cognition و استودیوهای EGO-X کار کرده است.

نیک سالیوان یکی دیگر از پنج موسس شرکت نیز صاحب شرکت بیت‌‌ کوین محور چنج‌‌تیپ (ChangeTip) بوده که در سال ۲۰۱۶ تیمی داشته که تحت استخدام Airbnb در آمده بودند. او همچنین قبلا کارمند شرکتی بوده که بعدها توسط سیلز فورس (Salesforce) به مبلغ ۸۴۰ میلیون دلار تصاحب شده است.

اندرو ماسانتو (Andrew Masanto) یکی از موسسان هش‌‌گراف (Hashgraph) بوده است که یک شرکت فناوری محور می‌‌باشد. همچنین سث تاوب (Seth Taube) مدیرعامل شرکت مدلی (Medley) بوده است که هم اکنون دارای ارزش ۱۶۱ میلیون دلار است.

لاولیس می‌‌گوید آقای تاوب نقش مدیر عامل شرکت را به جای او ایفا خواهد کرد و او یکی از نقاط قوت من برای رهبری است. او اعتقاد دارد که توانایی‌‌های آقای تاوب به زودی توسط افراد موثر نیز شناخته خواهد شد.

او ادامه داد:

“از آنجایی که من پول بسیاری برای آن‌‌ها بدست آورده‌‌ام. اعتبار زیادی پیش آن‌ها دارم، آن‌ها هم به گود مانی می‌آیند و بسیار هیجان زده هستند. دائما از من می‌پرسند: چک را به کجا بفرستم؟ چطور در این فعالیت شرکت کنم؟ از کی می‌توانم تبلیغات را شروع کنم؟”

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.