راهنمای جامع برای یک پویش بازاریابی ICO موفق

پویش‌های بازاریابی موفق برای ICOها بر پایه ترکیبی از بازاریابی سنتی و PR استوار هستند. برای اثربخشی بیشتر، یک پویش بازاریابی ICO باید تلاش هماهنگ و منظمی داشته باشد. این مسئله شامل رسانه‌های اجتماعی، راهنمایی مبتکرانه، مطالعه جامع و سطح بالایی از اطمینان می‌شود. پروژه باید یک مدیر ICO استخدام کند. این مدیر هم باید از ارتباط اجتماع رمزنگاری و موارد مرتبط با آن مطلع باشد. این مسئله، ایجاد ارتباط با افراد کاربلد را ممکن خواهد کرد. در ضمن مدیران استثنایی در بازاریابی ICO می‌توانند شما را با مبلغ پایین‌تری وارد این رویدادها کنند.

0 97

چالش‌های پیش‌روی استراتژی‌های بازاریابی ICO

از یک نقطه نظر می‌توان این اصول را برای پیروزی در بازاریابی ICO فهرست کرد:

تبلیغ از طریق اجتماعات کریپتوکارنسی، PR، شبکه‌های اجتماعی و مطبوعات عادی روش فوق‌العاده‌ای برای معرفی محصول یا سرویس به دنیا محسوب می‌شوند (Reddit، Gatehub و غیره).

قدرت شبکه‌های اجتماعی نقش فوق‌العاده‌ای در بروزرسانی یک طرح ICO بازی می‌کند. هرچند شاید این مسئله کمی سخت باشد، زیرا برخی از شبکه‌های اجتماعی پیشرو، تبلیغات رمزنگاری را ممنوع کرده‌اند (مثل فیسبوک و لینکدین)

تولید محتوای با کیفیت یک وظیفه حیاتی است که باید در تمام فهرست‌های بازاریابی ICO وجود داشته ‌باشد.

تحقیق درباره اهداف بازاری و تحلیل نیازهای اولیه مصرف‌کنندگان یک کار بسیار مهم دیگر محسوب می‌شود.

قدرت زبان و کلمات

باید ایده خود و مشکلی که در پی رفع آن هستید را به تمام افراد و در تمام ملاقات‌ها یا کنفرانس‌هایی مثل یوتیوب و حتی رادیو یا تلویزیون، بیان کنید.

Market Budget Allocation

تخصیص بودجه برای پروژه

این روزها عرضه اولیه سکه‌ها محبوب‌ترین ابزار برای افزایش سرمایه و جذب سرمایه‌گذاران است. متخصصین بازاریابی فناوری بلاک چین را به گونه‌ای به کار می‌گیرند که قبلا هرگز در نظر گرفته نمی‌شد. افراد سراسر جهان با عجله به دنبال سرمایه گذاری‌ در پروژه‌های کریپتوکارنسی دیجیتالی هستند، زیرا که فهمیده‌اند این مسئله یکی از چشم‌اندازهای کلیدی برای آینده خواهد بود.

راهنمای بازاریابی جامع

پویش‌های بازاریابی ICO به روش‌های تبلیغ پیچیده و استراتژی‌های خاص نیاز دارند. برای توسعه یک استراتژی بازاریابی با کیفیت ICO که پروژه شما را به موفقیت برساند، به این موارد نیاز خواهید داشت:

  • پروژه و مشکلی که می‌خواهید حل کنید را به خوبی ارائه دهید
  • رقبای خود را ارزیابی کنید
  • اسناد داخلی مورد نیاز را آماده کنید
  • جنبه‌های مالی و حقوقی قضیه را در نظر بگیرید
  • رابطه خوب و مستحکمی با جامعه کریپتو داشته باشید
  • مباحث فنی را به درستی انجام دهید (از توکن گرفته تا توسعه وبسایت)
  • برای تبلیغ کافی، بودجه کافی تخصیص دهید
  • در تمام سطوح پویش ICO، مدیران بازاریابی برای کمک به پروژه داشته باشید

برای استارت آپ‌ها، زمان یک فاکتور بسیار حیاتی است. مشاوران پویش ICO برای ساخت یک پویش بازاریابی موفق، مستحکم و قوی برای ICO، حداقل 30 تا 90 روز توصیه می‌کنند. بررسی مدت پویش ICO یک آیتم بسیار مهم دیگر است. به طور کلی، دوره ضروری در مدل ICO، 24 ساعت ابتدایی و 24 ساعت پایانی خواهد بود. بازارهای در حال تغییر روی این زمان تمرکز می‌کنند، زیرا ICOهای بسیار زیادی وجود دارد. در نتیجه نمی‌توان به تمام آن‌ها توجه نکرد.

خط مشی

در ابتدا باید یک مفهوم یا خط مشی برای استارت آپ آینده خود انتخاب کنید و بفهمید که آیا این خط مشی برای کاربران جذابیت کافی دارد یا خیر. ایده پروژه، استفاده و طرح منحصر به فرد آن را توصیف کنید و با خود بگویید چرا به توکن برای آن نیاز دارید. ارتباط ایده با بلاک چین را مشخص کنید.

معرفی نامه کسب کار (Whitepaper)

این مقاله مهمترین سند در وبسایت شرکت خواهد بود. ارائه معرفی نامه کسب و کار باید ویژگی‌های دقیق پروژه را توضیح دهد: ایده، فناوری، فرایندهای کسب و کار، تیم و چندین مورد دیگر. هدف معرفی نامه کسب و کار، توصیف پروژه و ارائه ایده‌های مفید به سرمایه‌گذاران است.

نقشه راه

حضور نقشه راه می‌تواند استارت آپ را از رقبایی که این ابزار را در اختیار ندارند، مجزا کند. نقشه راه درباره چشم‌انداز پروژه صحبت می‌کند. هر استارت آپی که بخواهد حضور بلند مدت داشته باشد، باید برنامه‌‌ای برای توسعه سکه خود در بازار ICO داشته باشد. نقشه راه شامل نقطه‌ها یا مراحل مختلف توسعه می‌شود. یک ICO موفق و آغاز شده، برای تقویم سال بعدی خود، قطعا از نقشه راه استفاده می‌کند. برای شفافیت و توضیح بیشتر، مثالی از نقشه راه اکوسیستم INS را می‌بینیم:

ROADMAP

مثال: نقشه راه اکوسیستم INS

ویدئو

مطالعه معرفی نامه کسب و کار کمی زمان‌بر خواهد بود و همه آن را نمی‌خوانند. بنابراین یک ویدئوی کوتاه با اطلاعات کلیدی و پایه‌ای درباره پروژه بسازید. این ویدئو سرمایه گذاران را فراری نخواهد داد و فرصت توضیح بیشتری برای ICO به شما ارائه می‌کند. پلتفرم ویدئوی یوتیوب یک ابزار چندرسانه‌ای مفید برای تبلیغ ICO می‌باشد.

تیم

یکی از مهمترین وظایف استارت آپ‌های ICO، تکمیل و تمایز تیم پروژه است. تمام افرادی که روی پروژه کار می‌کنند را توصیف کنید. درباره تیم، مشاوران فنی و تجاری بنویسید. یک روش خوب دیگر برای کسب اعتماد مشتریان، قرار دادن عکس اعضای تیم در وبسایت خواهد بود. انتشار اطلاعات درباره تیم در کرانچ‌بیس (Crunchbase) که تیم‌های موفق زیادی در آن حضور دارند، بسیار مفید خواهد بود. معمولا برای ارائه اطلاعات کامل درباره تیم، این مراحل را باید انجام داد:

  • در شبکه‌های مجازی پروفایل بسازید
  • احتمال ارتباط مستقیم با تیم را فراهم کنید
  • اندازه تیم را نشان دهید
  • تعامل درون تیم را نشان دهید
  • تجربه تیم و نتایج کار آن‌ها در صنعت کریپتو را توصیف کنید

MEET OUR TEAM

مثالی از ارائه تیم

توسعه وبسایت

پلتفرم وبسایت ICO شامل عملکردهای مختلفی می‌شود:

  • حاوی اطلاعات مفید (به کاربران درباره استارت آپ بگویید).
  • تبلیغات (پروژه را تبلیغ کنید).
  • فروش (به عنوان یک قانون، فروش توکن‌ها در وبسایت انجام می‌شود).

در آغاز کاربران به سایت شما مراجعه می‌کنند تا اطلاعاتی درباره راه‌اندازی داشته باشند اما در حین و بعد از فروش انبوه، هجوم کاربران به وبسایت رخ خواهد داد. در این صورت باید سریعا به فکر میزبانی خوب برای سایت خود باشید، هاست خوب می‌تواند عملکرد سایت هنگام هجوم کاربران را تضمین کند. ضمن اینکه هاست خوب برای محافظت از سایت شما برابر حملات هکرها ضروری خواهد بود.

به طور معمول یک وبسایت ICO باید موارد زیر را در بر داشته باشد:

  • ارائه محصول پیشنهادی (می‌توانید یک ویدئوی موضوعی اضافه کنید).
  • ارائه تیم (ترجیحا با تصاویر با کیفیت و لینک‌هایی به اوراق قرضه یا سهام)
  • اسناد (پیشنهاد عمومی، معرفی نامه کسب و کار، نقشه راه)
  • اداره خصوصی سرمایه گذار
  • شرکای استارت آپ
  • فرم اشتراک
  • اطلاعات تماس (ایمیل، پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و غیره)

فرم اشتراک ایمیل

وقتی که وبسایت شما ساخته شد، توصیه می‌شود که یک خبرنامه برای دنبال‌کنندگان ارائه کنید. اخبار پروژه، تاریخ فروش انبوه، لینک‌هایی به اسناد اصلی (در ابتدا، معرفی نامه کسب و کار) و اطلاعات مفید دیگر را در خبرنامه خود ارسال کنید.

برای جذب سرمایه گذاران بالقوه، برای آن‌ها هفته‌ای یک بار اطلاعات پروژه مثل اخبار، موفقیت‌ها، برنامه‌ها را ارسال کنید. در دنیای ارز رمزنگاری شده، ساخت ایمیل‌های مجزای مخصوص ICO مرسوم است. بنابراین برای کاربرانی که علاقه‌مند هستند، گزینه خبرنامه و ایمیل را فراهم کنید.

کدهای هدف‌گذاری مجدد

بسیار جالب است که کدهای هدف‌گذاری مجدد را می‌توان در پروژه‌های تکی پیدا کرد. این همان اشتباه بازاریابی است. با کمک داده‌های هدف‌گذاری مجدد، می‌توانید کاربرانی که از وبسایت شما دیدن کرده‌اند را پیگیری کرده و به آن‌ها پروژه را یادآوری کنید. ضمن اینکه می‌توانید از داده‌ها برای پیدا کردن سرمایه‌گذاران بالقوه استفاده کنید.

بهینه‌سازی موتور جستجو

شرکت SEO می‌‌تواند با بهبود کلمات کلیدی و ساخت محتوای داخلی مثل مقالات وبلاگ و مقالات انتشارات خارجی یا دیگر وبسایت‌ها، کمک‌کننده و مفید باشد. ارز رمزنگاری شده شما در وبسایت‌های قوی با سرعت بیشتری محبوب خواهد شد. هر چقدر منابعی که به پروژه شما منتقل می‌شوند بیشتر باشند، آگاهی نسبت ICO شما بیشتر رشد خواهد کرد.

پلتفرم‌های کریپتوکارنسی ممتاز

اثربخشی پویش بازاریابی ICO بسته به تالار گفتگویی که انتخاب می‌کنید می‌تواند بالا یا پایین برود. پروژه‌های با کیفیت از پلتفرم‌های مخصوصی برای رفع نیاز خود استفاده می‌کنند. این موارد شامل وبسایت‌های کریپتوکارنسی مثل BitcoinTalk و Cryptocurrency Talk می‌شود.

BitcoinTalk بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین تالار گفتگوی مرتبط با بلاک چین است. می‌توانید در Quora هم بحث را آغاز کنید: بحث‌های زیادی درباره ICOهای مختلف، ارزهای رمزنگاری شده مشخص و شرکت در نظرسنجی‌های متعدد در این وبسایت وجود دارد. گروه‌های حرفه‌ای زیادی در لینکدین وجود دارند که هزاران شرکت‌کننده را در خود جای داده‌اند. باقی پلتفرم‌های محبوب شامل توییتر، مدیوم، اسلک، تلگرام، ردیت، وی‌چت و یوتیوب می‌شود.

اعلامیه در تقویم‌های محبوب ICO

تمام پروژه‌های ICO باید اطلاعاتی درباره تقویت پیش‌روی خود و توکن‌هایشان داشته باشند. بسیاری از منابع برای انتشار زمان‌بندی ICO مناسب هستند: Coinschedule، Cyber.fund و Icocountdown. بسیاری از پروژه‌ها اطلاعاتشان را در منابع مختلف قرار می‌دهند. اطلاعات زیر در تقویم‌های ICO وجود دارد:

  • نام ICO
  • خط‌مشی پروژه ICO
  • تاریخ آغاز و پایان فروش انبوه
  • لینک‌هایی به وبسایت

 CoinSchedule

تقویم ICO وبسایت CoinSchedule

اخبار و مقالات

اخبار و مقالات را در رسانه‌های اختصاصی منتشر کنید. این مسئله برای پروژه شما یادآوری‌های اضافه فراهم خواهد کرد. خدمات انتشار خبری وجود دارند که اطلاعات و تحلیل‌هایی از پروژه شما برای افراد علاقه‌مند ارائه می‌کنند. به علاوه، مدیران بازاریابی می‌توانند با توضیح ارزشمند بودن ICO و ارائه دلایلی برای انتشار خبر آن، خبرنگاران را متقاعد به همکاری کنند. نکته اصلی این است که تمام محتوا به دست افراد حرفه‌ای نوشته شود.

پویش جایزه (Bounty Campaign)

به منظور جذب محبوبیت به چند مورد نیاز دارید و برای فعالیت‌های رسانه اجتماعی، ترجمه محتوای سایت، نگارش مقالات درباره پروژه و موارد دیگر، باید دست به جیب شوید. به این طریق سایت شما از سوی افرادی که واقعا به ICO علاقه‌مند هستند، مشاهده خواهد شد. سپس با کمک ابزار “شنوندگان مشابه” می‌توانید افرادی را پیدا کنید که بیشترین علاقه را به ارزهای رمزنگاری شده دارند.

https://cdn-images-1.medium.com/max/800/0*Cja5XVMzpxZlGasd.

جزییات برنامه جایزه Official Brickblock

مدیریت رویداد

آشنایی شخصی و ارتباط زنده با سرمایه‌گذاران بالقوه در چارچوبی از کنفرانس‌های اختصاصی ممکن خواهد بود. در ضمن شنوندگان اصلی چنین رویدادها و ارائه‌هایی، نمایندگان حرفه‌ای اجتماعات کریپتو و بلاک چین هستند. برگزاری ملاقات‌ها و کنفرانس‌ها (شامل کنفرانس‌های ویدئو که در آن کاربران بیشتر هستند) با یک پیام مشخص و قوی، می‌تواند شانس شما در جذب سرمایه را افزایش دهد.

کلام پایانی

تعداد شرکت‌هایی که روی ICO خود کار می‌کنند، به طور مداوم در حال افزایش است. برخی از آن‌ها سریعا به دنبال توزیع توکن‌های خود هستند، زیرا از ممنوع شدن ICO در کشور هدف خود واهمه دارند. به عنوان مثال، این موضوع در چین رخ داده‌است. تمام این‌ها به افزایش رقابت در این بازار منتهی می‌شود. روزانه ده‌ها ICO مختلف صورت می‌گیرد و سرمایه‌گذاران بالقوه در فهم پیشنهادات پروژه‌های بلاک، دچار مشکل می‌شوند. در نتیجه ارائه توکن به شرکت‌هایی که توجه زیادی به بازاریابی و تبلیغات دارند، تقریبا غیر ممکن شده ‌است. این موضوع به ارتباط با دیدگاه و مدل تجاری آن‌ها کمک خواهد کرد و سوالات احتمالی کاربران و سرمایه‌گذاران را پاسخ می‌دهد. با داشتن یک برنامه بی‌نقص و استفاده از چندین روش تبلیغاتی، پروژه ICO شما شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت.

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.