بکارگیری بلاک چین‌‌ شرکت مایکروسافت توسط شرکت هوافضای GE Aviation

شرکت GE Aviation در میان بزرگ‌‌ترین شرکت‌‌های هوافضای جهان قرار دارد. این شرکت از این پس از بلاک چین‌‌ شرکت مایکروسافت برای ثبت و بررسی داده‌‌های خود استفاده خواهد کرد تا پلتفرمی مناسب برای ردیابی قطعات مختلف و همچنین نحوه بکارگیری آنها در بازار فراهم آید. شایان ذکر است که مقامات این شرکت از کاغذبازی‌‌های بی‌‌دلیل به عنوان یکی از دلایل این اقدام یاد کرده‌‌اند.

0 81

شرکت GE Aviation که موتورهای جت بیش از 60 درصد از صنعت هوافضا را تامین می‌‌کند، با استفاده از بلاک چین‌‌ شرکت مایکروسافت (Microsoft Azure) بلاک چین‌‌ جدیدی را جهت ردیابی زنجیره عرضه به وجود آورده است.

GE Aviation در نظر دارد این بلاک چین‌‌ شرکت مایکروسافت  را که بر مبنای اتریوم است، در بین شرکت‌‌کنندگان این صنعت به صورت اشتراکی قرار دهد. مورد استفاده این لجر (Ledger)، که به منظور نظارت و جمع‌‌آوری داده‌‌های مربوط به تولید و چرخه عمر قطعات هواپیما فراهم آمده است، با توجه به مشکلات به وجود آمده برای شرکت بوئینگ می‌‌تواند بسیار کارآمد باشد.

دیوید هاورا (David Havera)، مدیر ارشد فناوری شرکت GE Aviation در گفتگو با CoinDesk اذعان داشت:

هدف ما ردیابی قطعات هوایپما در عین تولید و همچنین ارسال آنها است. سپس اطلاعاتی از قبیل نحوه عملکرد موتور، زمان تعمیر آن و وارد کردن دوباره آن به چرخه کار وارد لجر خواهند شد.

اگرچه GE Aviation تولید موتور هواپیما را برای خطوط مسافربری و نظامی بر عهده دارد، GE Aviation Digital Group واحدی تجاری است که 700 نفر را استخدام کرده است و مشغول فروش نرم‌‌افزار به این صنعت می‌‌باشد. این شرکت علاوه بر بلاک چین‌‌ از حوزه‌‌هایی مانند پرینت سه‌‌بعدی، اینترنت اشیا و علم داده نیز استفاده می‌‌کند.

هاورا عنوان کرد که تیم وی به مدت دو سال با شرکایی مانند MTU Maintenance کار کرده است تا این بلاک چین‌‌ را به وجود آورد که یکی از فورک‌‌های اتریوم است.

هاورا اظهار داشت، “نامی که برای آن برگزیده‌‌ایم TRUEngine است.”

داشتن بلاک چین‌‌ باعث به وجود آمدن داده‌‌هایی خواهد شد که برای این اکوسیستم ضروری بوده و قابلیت استفاده توسط کاربران را دارا است؛ تحلیل داده‌‌ها معمولا شامل چندین مرحله جستجوی اطلاعات قبلی و سیستم‌‌های ERP می‌‌باشد. وی اضافه کرد:

زمانی که به آن فکر می‌‌کنید می‌‌توانید ببینید که هر حادثه‌‌ای در صنعت هواپیما می‌‌تواند فاجعه‌‌بار باشد. همچنین جستجو در مورد آن به ماه‌‌ها زمان نیاز دارد. وارد کردن کارآیی، پاسخگویی و شفافیت به فرآیندهای تولید موتور هواپیما می‌‌تواند باعث ایمنی همه ما شود.

مایک واکر، مدیر ارشد نوآوری‌‌های کاربردی و تحول دیجیتال در شرکت مایکروسافت، این لجر را به “”فرشینه” تشبیه کرد.

وی عنوان کرد که این کار تاثیری مانند

خلاصه کردن تمامی زنجیره عرضه GE Aviation در یک تصویر داشته است، بنابراین می‌‌توان درک کاملی را از تمامی شرکا به دست آورد. به جای صدها یا حتی هزاران منبع اکوسیستم، تنها یکی خواهیم داشت.

قبرستان بلاک چین‌‌

موتورهای هواپیما دارایی‌‌هایی نقدی هستند: طبق گفته‌‌های هاورا، در دوره‌‌ای پنج ساله حدود 60 درصد از آنها جابجا می‌‌شوند و همین امر اهمیت سندسازی و گواهی را به خوبی نشان می‌‌دهد.

بخشی از این فرآیند شامل مشتریانی مانند Delta یا British Airways است که پیشینه‌‌ پروازهای خود را نگه‌‌داری می‌‌کنند، سپس داده‌‌ها به GE Aviation بازگردانده خواهند شد تا قطعات مناسب در زمان مناسب تعویض شوند. طبق سخنان هاورا، این روند باعث ایجاد یک پروسه پیچیده بروکراسی شده است.

وی اذعان داشت،

ما نمی‌‌توانیم قطعات استفاده شده را بدون کاغذبازی دوباره وارد چرخه کار کنیم، چیزی که در حال حاضر به یک بحران در این صنعت تبدیل شده است. در انبار تسهیلات‌‌مان در شهر تگزاس، قطعاتی با ارزش ده‌‌ها میلیون دلار ذخیره شده‌‌اند، چرا که در عرض 20 سال گذشته هیچ راه‌‌حلی دیجیتالی را برای انجام کاغذبازی‌‌ها و برگرداندن آن قطعات به بازار در اختیار نداشتیم.

واکر نیز خاطرنشان کرد:

Great things in business are never done by one person. They are done by a team of people.

اگرچه هاورا نمی‌‌توانست نام شرکت‌‌کنندگان در کنسرسیوم TRUEngine را بیان کند، اما اظهار داشت:

ما شرکت‌‌هایی را هدف قرار داده‌‌ایم که پیش از این موتورهای ما را خریده‌‌اند، بنابراین می‌‌توانند Delta یا Southwest یا BA باشند، و با ما قرارداد تعمیر و نگه‌‌داری دارند. ما نوعی از مدل تجاری Razor and Blade را در اختیار داریم که در آن قطعه را به شما می‌‌فروشیم و سپس قراردادی را امضاء می‌‌کنید تا در گروه TRUEngine قرار گیرید و ما نیز آن را حفظ خواهیم کرد. بنابراین این کار را بر اساس قرارداد تعمیر و نگه‌‌داری انجام خواهیم داد

 

واکر این بلاک چین‌‌ را به عنوان “یک پایلوت تولیدی” توصیف کرد که از داده‌‌های فعال و فرآیندهای تجاری به همراه مشتریان واقعی استفاده می‌‌کند. وی عنوان کرد، “بنابراین عرضه ما به صورت کنترل شده و بر اساس اثر سرازیر شدن (Trickle Effect) است. سه یا چهار شرکت هواپیمایی را به عنوان شریک در اختیار داریم و سپس بعد از مدتی به پنج یا شش شرکت خواهند رسید.”

آماده‌‌ایم این سرویس را به فروش برسانیم. اکنون ارتباط فعالی با مشتریان داریم و شرکت‌‌های هواپیمایی بیشتری به دنبال همکاری با ما هستند

منبع

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.