افزایش ۲۸ درصدی راندمان کمپین تبلیغاتی مبتنی بر بلاک چین‌‌ PepsiCo

فناوری بلاک چین‌‌ بعد از نفوذ به بسیاری از حوزه‌‌های اقتصادی و مالی اکنون در زمینه کارهای تبلیغاتی نیز به کار گرفته می‌‌شود. شرکت Zilliqa بستری نوین را به وجود آورده است تا شرکت‌‌ها بتوانند هزینه‌‌های تبلیغاتی خود را تا حد زیادی کاهش دهند و در عین حال از ایده‌‌های نوین و عاری از کلاهبرداری بهره‌‌مند شوند. PepsiCo نیز گزارش داده است که از طریق این پروژه توانسته است ۲۸% بازده تبلیغاتی داشته باشد.

0 81

بر اساس گزارش Mindshare در تاریخ ۶ مه، یکی از کمپین‌‌های تبلیغاتی آزمایشی مبتنی بر بلاک چین‌‌ که توسط PepsiCo صورت گرفته، باعث افزایش ۲۸ درصدی راندمان تبلیغاتی این شرکت شده است.

رسانه Mindshare در گزارش خود عنوان کرد که این آزمایش بخشی از پروژه پروتون (Project Proton) است. این پروژه از قراردادهای هوشمند بهره می‌‌برد تا اطمینان حاصل کند که کسب و کارها تنها برای آن دسته از کمپین‌‌های تبلیغاتی پول پرداخت می‌‌کنند که نوین، ایمن و از عاری از کلاهبرداری‌‌های تبلیغاتی هستند.

این شبکه تحت مالکیت شرکت تبلیغاتی WPP اذعان داشت که این نوع از کمپین‌‌های تبلیغاتی در مقایسه با کمپین‌‌های بدون قراردادهای هوشمند باعث ۲۸% افزایش بازده از لحاظ هزینه‌‌ها می‌‌شوند. این آزمایش در ماه مارس سال گذشته در منطقه آسیا-اقیانوسیه صورت گرفت.

بر اساس گزارش مذکور، این شرکت‌‌ها امیدوارند که فناوری بلاک چین‌‌ بودجه‌‌های مورد استفاده برای تبلیغات را کاهش و شفافیت کار هرچه بیشتر افزایش یابد. PepsiCo اعلام کرده است که قصد دارد آزمایش‌‌های بیشتری را انجام دهد تا تاثیر کلی فناوری بلاک چین‌‌ را در این زمینه ارزیابی کند.

قراردادهای هوشمند مورد استفاده در این پروژه بر روی بلاک چین‌‌ متعلق به شرکت Zilliqa Research ساخته شده‌‌اند که در کشور سنگاپور واقع شده است.

طبق یکی از گزارش‌‌های قبلی کوین‌‌تلگراف، Mindshare و Zilliqa در نوامبر سال ۲۰۱۷ وارد شراکت شدند تا راه‌‌حل‌‌های مختلف بلاک چینی را امتحان کنند.

در اواخر ماه گذشته، مرورگر غیرمتمرکز Brave گزینه‌‌ای جدید را ارائه داد که در آن کاربران به ازای تماشای تبلیغات پاداش می‌‌گیرند. شرکت Brave اعلام کرده است که این فناوری علاوه بر ترغیب کاربران باعث کاهش کلاهبرداری شده و هزینه‌‌های تبلیغاتی را از بین می‌‌برد.

منبع: https://cointelegraph.com/news/blockchain-driven-ad-campaign-for-pepsico-increases-efficiency-by-28

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.